اخبار لوازم خانگی

به نازل‌ترین قیمت؛ گارانتی‌های تقلبی لوازم خانگی هم آمد

ال کا ایران : رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن انتقاد از فروش کارت‌های گارانتی هولوگرام‌دار تقلبی لوازم خانگی به قیمت 500 تا 2500 تومان، از پیشنهاد این اتحادیه برای متولی‌گری در زمینه صدور کارت‌های گارانتی در این حوزه خبر داد و گفت: تصویب این موضوع

admin | 9 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، محمد طحان ‌پور، با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه لوازم خانگی شاهد فروش کالاهایی هستیم که با کارت‌های گارانتی تقلبی هولوگرام دار ولی غیرقانونی به فروش می‌رسند تاکید کرد: این کالاها بدون پرداخت عوارض گمرکی توسط قاچاقچیان وارد کشور شده و از کارت‌های گارانتی که به صورت غیرقانونی به فروش می‌رسد برای فروش آن ها استفاده می شود.

 

وی افزود: اگر مجوز صدور کارت‌های گارانتی در بخش لوازم خانگی را به اتحادیه واگذار کنند به جرأت می‌توانم بگویم که تا دو سال آینده قاچاق در حوزه لوازم خانگی حدود 50 درصد کاهش می‌یابد و طبیعی است که با این کار درآمد دولت نیز به جهت دریافت عوارض و حقوق گمرکی کالاهای وارداتی قانونی افزایش می‌یابد.

 

طحان پور ادامه داد: این پیشنهاد را بارها مطرح کرده‌ایم و امیدوارم که به آن توجه ویژه‌ای شود تا بتوانیم قاچاق در این حوزه را به میزان بسیار زیادی کاهش دهیم که این موضوع به نفع دولت و مصرف‌کننگان است ولی دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که مانع واگذاری این مسوولیت به اتحادیه می‌شود.

 

برگزاری چهارمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی

 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی گفت:‌ این نمایشگاه از یکم تا ششم مهرماه در مصلای تهران برگزار می‌شود و 45 برند که 60 درصد آن مربوط به کالاهای ایرانی است در فضایی بالغ بر 5000 متر مربع عرضه می شود و برای آنکه بتوانیم کالای خارجی معتبر و با گارانتی را به مصرف‌کننده برسانیم 40 درصد از محصولات ارائه شده در این نمایشگاه مربوط به برندهای خارجی است که گارانتی اصلی است.

 

رئیس اتحادیه لوازم خانگی از ارائه طرح جدیدی با عنوان طرح بسته کالایی لوازم خانگی در نمایشگاه خبر داد و افزود: برای فروش تولیدات داخلی و همچنین ارائه قیمت‌های مناسب به مصرف‌کننده، غرفه‌های لوازم خانگی تحت نظارت اتحادیه بسته‌های شامل یخچال، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و دیگر اقلام برقی را شامل می‌شوند که قیمت نهایی آنها پنج تا 20 درصد زیر قیمت بازار خواهد بود.

 

وی ارائه تسهیلات 10 میلیون تومانی لوازم خانگی در این نمایشگاه را از دیگر طرح‌ها برای تقویت قدرت خرید زوج‌های جوان و خانوارها برشمرد و گفت: با این کار هم از تولید داخلی حمایت کرده و هم به قدرت خرید خانوار کمک می‌کنیم.

 

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: کالاهای باکیفیت و معتبر داخلی و همچنین کالاهای دارای گارانتی و اصیل که به صورت قانونی و با پرداخت عوارض گمرکی به کشور وارد می‌شوند در این نمایشگاه معرفی شده و مردم می‌توانند با خیال راحت آن را خریداری کنند.

 

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه انواع یخچال و فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و لوازم خانگی ریز عرضه می‌شوند که قیمت آنها پنج تا 10 درصد کمتر از قیمت بازار خواهد بود افزود: در کنار این نمایشگاه، نمایشگاه جهیزیه نیز برگزار می‌شود.

 

طحان پور همچنین با اشاره به اخباری که در روزهای گذشته در رابطه با فعالیت شرکت سامسونگ منتشر شده است، گفت: شرکت سامسونگ به هیچ وجه پلمب نشده بود و همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهد، این شرکت استاندارد اروپا و کره را دارد ولی باید علاوه بر این دو استاندارد، استاندارد ایران را نیز داشته باشد، به همین جهت سازمان استاندارد به این موضوع ورود کرد که ما نیز از این موضوع حمایت می کنیم ولی سوال من این است که چرا بعضی نگران هستند و علیه این موضوع جوسازی می‌کنند.

 

وی افزود: در برخی موارد شاهد انتشار اخباری هستیم که چندان اخلاق در آن رعایت نمی‌شود زیرا در حال حاضر 10 هزار نفر در بخش تولید و خدمات پس از فروش شرکت سامسونگ فعالیت می‌کنند .

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همچنین درباره قیمت‌گذاری لوازم خانگی تأکید کرد: در تجارت باید قیمت‌گذاری آزاد باشد و از طرفی نظارت در این زمینه صورت گیرد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز این وظیفه را عهده‌دار است.

 

وی همچنین با بیان اینکه اگر قیمت‌ها متنوع باشد و کیفیت نیز متناسب باشد قاچاق انجام نمی‌شود، گفت: البته قاچاق در این حوزه بیشتر در شهرهای مرزی مثل ماهشهر، بانه یا بندرعباس صورت می‌گیرد که کالاها 30 درصد ارزان‌تر از تهران است.

نظر شما چیست؟