اخبار لوازم خانگی

وزارت صنعت به دنبال ایده‌های نو در طراحی لوازم خانگی

ال کا ایران : مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید بخش معقولی از سرمایه خود را به تحقیق و توسعه اختصاص دهند، گفت: این بخش باید دو سال جلوتر از بخش تولید کارخانه حرکت کند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، عباس هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشکلات طراحی در برخی محصولات لوازم خانگی کشور اظهار کرد: وزارت صنعت برای برخی از صنایع به صورت پایلوت استراتژی توسعه صنعتی را با کمک تشکل‌های مربوطه و واحدهای تولیدی پیش‌بینی کرده که اهداف بسیار خوبی در آن مطرح شده است.

وی افزود: بر اساس این استراتژی، در حوزه لوازم خانگی همکاری با برندهای معتبر دنیا، حمایت‌های سیستم بانکی برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی، خلق منابع تامین مالی جدید غیربانکی و ایجاد رونق در بخش‌های تولید،‌فروش و صادرات پیش‌بینی شده است که باید پله پله این مراحل را پیش ببریم.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت بخش تحقیق و توسعه در صنایع مختلف، گفت: در دنیا درصد معقولی از سرمایه‌گذاری‌های واحدهای تولیدی برای بخش تحقیق و توسعه اختصاص پیدا می‌کند که این امر در پیشرفت یک واحد تولیدی بسیار تاثیرگذار است.

هاشمی ادامه داد: بر اساس برنامه وزارت صنعت، واحدهای تولیدی داخلی نیز باید بخش مناسبی از درآمدها و سرمایه‌های خود را به بخش تحقیق و توسعه اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه طراحی و شکل ظاهری کالاهای تولیدی نیز بخشی از روند تحقیق و توسعه است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه، هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای پیشرفت کالاهای تولیدی است.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی همیشه باید یک تا دو سال جلوتر از بخش تولید کارخانه حرکت کند تا بتواند ایده‌های جدید داده و تولید خود را بهبود ببخشد.

هاشمی تصریح کرد: واحدهای تولیدی داخلی در این زمینه می‌توانند از تجربیات موفق برندهای خارجی استفاده کرده و همکاری‌های خوبی را با آنها در این زمینه داشته باشند.

نظر شما چیست؟