اخبار لوازم خانگی

برخی لوازم‌خانگی‌ 10درصد گران کردند

ال کا ایران : مدیرکل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت با بیان اینکه ‌قیمت‌گذاری کالاهای گروه سوم بر اساس ضوابط و دستورالعمل سازمان حمایت توسط‌کارخانه‌های تولیدی انجام می‌شود، گفت: لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری نیست.

admin | 9 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، در روزهای اخیر برخی کارخانجات تولیدی لوازم خانگی در اقدامی تأمل برانگیز اقدام به افزایش بیش از 10 درصدی قیمت محصولات خود کرده اند. این تصمیم در حالی از سوی این کارخانجات در سطح بازار انجام می‌شود که بنا به اظهارات خودشان کارخانه های آنها پُر از کالا است اما خریداری وجود ندارد.

این تعداد از کارخانجات تولیدی در شرایطی اقدام به افزایش قیمت محصولات کرده‌اند که طبق گفته‌های فروشندگان لوازم خانگی از اوایل امسال بازار خرید و فروش بسیار راکد بوده و حتی برخی به دلیل عدم توانایی پرداخت مالیات اقدام به تعطیلی مغازه‌های خود کرده‌اند.

شهرام میرآخرلو مدیر کل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت در همین ارتباط درپاسخ به دلایل افزایش قیمت برخی محصولات کارخانجات لوازم خانگی آن هم در شرایط رکود بازار به خبرنگار اقتصادی تسنیم  می‌گوید: براساس تقسیم بندی کالاها، لوازم خانگی در گروه سوم قرار داشته و مشمول قیمت گذاری دولت نیست.

وی با بیان اینکه ‌قیمت‌گذاری کالاهای گروه سوم براساس ضوابط قیمت گذاری و دستورالعمل سازمان حمایت انجام می‌شود، افزود: بر همین اساس واحدهای تولیدی و لوازم خانگی نیز برای تغییرات احتمالی در قیمت تولیدات می‌بایست این ضوابط را رعایت کنند.

میرآخرلو با اعلام اینکه چند ماهی است که بازار در رکود انتظاری قرار دارد، گفت: به نظر می‌رسد این روزها بازار از این حالت خارج شده و وارد رکود تورمی شده است. به نحوی که واحدهای تولیدی با صرف هزینه‌های بسیار قادر به فروش محصولات خود نیستند.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت تصریح کرد: در صورت دریافت شکایت از مصرف‌کنندگان و همچنین هرگونه افزایش قیمت غیر متعارف خارج از ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت؛  اعمال قانون در مورد متخلفین صورت ‌می‌گیرد.

نظر شما چیست؟