اخبار لوازم خانگی

یخچال فریزرهای MADE In by Samsungغیر استاندارد و در جاده قدیم کرج تولید می‌شوند

ال کا ایران : بر اساس آزمایشها متوجه شدیم از نقص های جزئی تا عمده در این یخچال ها وجود دارد و هیچ کدام از این محصولات پروانه استاندارد نگرفته اند !

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، مسلم بیات مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه سال گذشته 60 مورد جعل در سطح استان تهران شناسایی شده است گفت : در نمونه برداری ها در سال 93 حدود 621 پروانه استاندارد ابطال شد و طی 6 ماهه ابتدای سال 94 نیز 134 پروانه تعلیق و ابطال شده است که مقادیر قابل توجهی از آن مربوط به کالاهایی در بخش صنعت ساختمان و صنایع برقی خانگی بوده اند.

وی با اشاره به توقیف 979 دستگاه یخچال فریزر سامسونگ گفت : بر اساس آزمایشها متوجه شدیم از نقص های جزئی تا عمده در این یخچال ها وجود دارد و هیچ کدام از این محصولات پروانه استاندارد نگرفته اند.

بیات ادامه داد: این یخچال فریزرها برچسب و نشانه گذاری فارسی ندارند و تحت عنوان MADE In by Samsung نشانه گذاری شده اند که این یخچال ها در سه مورد تست انرژی نتوانستند گرید انرژی را پاس کنند و تنها در یک مورد این تست را پاس کرده اند و در دمای بالای هوا نیز نمی توانند شرایط دمایی را پاس کنند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین در خصوص ظرفیت انجماد نیز که بر اساس میزان کیلوگرم در 24 ساعت است این یخچال ها نمی توانند این استاندارد را پاس کنند، در حالی که بر روی این یخچال ها نوشته شده  برای 12 کیلوگرم در 24 اما به زور 10 کیلوگرم در 24 ساعت را پاس می کنند !

وی با بیان اینکه تمامی یخچال فریزرهایی که در ایران با عنوان MADE In by Samsung تولید می شوند غیر استاندارد است گفت: ما اطلاعات خود را در این راستا به سازمان حمایت اعلام می کنیم و مردم در صورتی که نقصی در یخچال خود دیدند می توانند به این سازمان شکایت کنند.

وی با بیان اینکه با مراجعه به محل، تابلوی کارخانه را مشاهده نمی کنید گفت: کارخانه یخچال فریزر سامسونگ در جاده قدیم کرج و در سوله های فاقد تابلو که پیش از آن برای تولیدات دیگر بوده واقع شده است.

وی در مورد نحوه شناسایی واحدهای تازه تاسیس نیز گفت: زمانی که پروانه ساخت یک کارخانه صادر می شود یک نسخه آن به سازمان استاندارد ارسال می شود که ما نیز به آن کارخانه مراجعه می کنیم.

نظر شما چیست؟