اخبار لوازم خانگی

کالای خانگی از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شده است

ال کا ایران : طحان پور درباره قیمت‌گذاری لوازم خانگی تأکید کرد: در تجارت باید قیمت‌گذاری آزاد باشد و از طرفی نظارت در این زمینه صورت گیرد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز این وظیفه را عهده‌دار است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طحان پور معتقد است دولت باید قطعات و مواد اولیه را در اختیار تولیدکنندگان کالای خانگی قرار دهد تا قیمت تمام شده کالای ساخت داخل کاهش یابد در نتیجه قیمت برای مصرف کننده نیز کاهش محسوسی داشته باشد.

رییس اتحادیه لوزام خانگی در اهواز که مهمان جناب رحمانی از بازرگانان و کارفرمایان اهواز بود ادامه داد: شعار حمایت از تولید ملی یک شعار وطنی و میهنی است. اما از سوی دیگر تولیدکنندگان داخلی نیز باید در رقابت با کشورهای همسایه کالای بادوام و باکیفیتی تولید کنند.

طحان پور خاطرنشان کرد: اختلاف 40 درصدی قیمت بین تولیدات داخلی و واردات لوازم خانگی به نفع تولیدکنندگان داخلی نیست. بدین شکل که کالای وارداتی خانگی 40درصد ارزانتر از محصول مشابه اش در داخل عرضه می شود و این به تولیدات داخل آسیب می رساند.

رییس اتحادیه لوزام خانگی  ارائه تسهیلات 10 میلیون تومانی لوازم خانگی از دیگر طرح‌ها برای تقویت قدرت خرید زوج‌های جوان و خانوارها برشمرد و گفت: با این کار هم از تولید داخلی حمایت کرده و هم به قدرت خرید خانوار کمک می‌کنیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: کالاهای باکیفیت و معتبر داخلی و همچنین کالاهای دارای گارانتی و اصیل که به صورت قانونی و با پرداخت عوارض گمرکی به کشور وارد می‌شوند در این نمایشگاه معرفی شده و مردم می‌توانند با خیال راحت آن را خریداری کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همچنین درباره قیمت‌گذاری لوازم خانگی تأکید کرد: در تجارت باید قیمت‌گذاری آزاد باشد و از طرفی نظارت در این زمینه صورت گیرد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز این وظیفه را عهده‌دار است.

وی همچنین با بیان اینکه اگر قیمت‌ها متنوع باشد و کیفیت نیز متناسب باشد قاچاق انجام نمی‌شود، گفت: البته قاچاق در این حوزه بیشتر در شهرهای مرزی مثل ماهشهر، بانه یا بندرعباس صورت می‌گیرد که کالاها 30 درصد ارزان‌تر از تهران است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی به شرایط پساتحریم اشاره کرد وگفت: در حال حاضر در حوزه کالای خانگی صادرات تنها به کشورهای عراق ، افغانستان و سودان صادرات داریم.

طحان پور ادامه داد: در سال های 90 و 91 شهروندان به دلیل داشتن نگرانی از نوسانات شدید در قیمت کالا  اقدام به خرید بسیار مازاد بر نیاز خود می کردند.مردم هم‌اکنون به اندازه نیاز خود خریداری می‌کنند و بازار سیاه وجود ندارد، این در حالی است که انبار تولیدکنندگان و کارخانجات پر از کالاست و به همین دلیل،  لوازم خانگی با حاشیه سود پایین وارد بازار فروش می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: به عبارتی دیگر کالای خانگی از یک کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شده است.در دولت گذشته از فروش کالای خانگی پیشمان میشدیم در حال حاضر از عدم فروش آن نگرانیم.

طحان پور با انتقاد از صدور مجوز بی رویه به تولیدکنندگان کالای خانگی در دولت احمدی نژاد گفت:در دولت گذشته به 150 تولیدکننده مجوز تولیداجاق گاز را دادند که منجر به ورشکستگی در این حوزه شد.

وی انحراف در تسهیلات کارآفرینی در حوزه تولیدات کالای خانگی را یکی دیگر از ضعف های دولت گذشته در ارائه تسهیلات غیرهدفمند و کارشناسی نشده دانست و گفت:باید فناوری ساخت باکیفیت ترین کالاهای خانگی جهان با برندهای معتبر را در کشور وارد کرده و بومی سازی کنیم.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟