اخبار لوازم خانگی

نمایشگاه لوازم خانگی مشهد در قبضه برندهای خارجی

ال کا ایران : مقام معظم رهبری برای اولین بار در مشهد راهبرد اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اما هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در مشهد نیز این واجب را فراموش کرده است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و  به نقل از پرستوها، نمایشگاه بین المللی امسال مشهد یکی از زیباترین نمایشگاه هایی بود که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اما آنچه در این نمایشگاه جای خالی آن حس می شد امر واجبی بود که به عمل نرسیده است!

برندهای خارجی لوام خانگی مشهور خارجی که نمایندگی در ایران دارند بسیار به چشم می خورد و به گفته یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاهی مشابه نمایشگاه های غیر ایران را در مشهد تجریه می کنیم.

برخی از کارشناسان حضور شرکت های خارجی را در ایران کمک به اقتصاد داخلی تامین بازار میدانند که اما بعد دیگر قضیه این است که ما زمین بازی را برای کالاهای خارجی فراهم کرده ایم.

تبلیغات ذاعقه مردم را تغییر داده است

مظاهری، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی خراسان رضوی نیز عنوان کرد: یکی از علت های مهم عدم حضور برخی از کالاهای ایرانی تغییر ذاعقه مردم است که به کالاهای خارجی تمایل دارند و از حضور در نمایشگاه سودی به تولید کننده ایرانی نمی رسد.

وی افزود: رکود لوازم خانگی از سویی هم تابع اقتصاد کنونی ایران است که اگر به ساختمان و فرایند ازدواج هم توجه کنیم وضعیت نامناسب شرایط این چنینی فراهم شده است.

نمایشگاه های لوازم خانگی یکی از مکانهایی است که مردم توجه زیادی به آن می کنند و تبلغات برندهای خارجی رنگ اتکا به توان داخلی را کمرنگ می کند و از مسئولین و برگزار کنندگان این نمایشگاه ها هم انتظار می رود از صنایع داخلی بیشتر حمایت کنند.

در بازار، رقابت و کیفیت کالا حرف نخست را می زند

گفتنی است نظر معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی این است که : در بازار، رقابت و کیفیت کالا حرف نخست را می زند لذا تولیدکننده هر چه بتواند قیمت تمام شده کالا را کاهش و میزان تولید باکیفیت را افزایش دهد و مشتری خود را حفظ کند بطور قطع در رقابت با سایر تولیدکنندگان موفقتر خواهد بود.

 حدود ۱۶۸ برند داخلی و خارجی از کشورهای کره جنوبی، ترکیه، آلمان، ایتالیا، امارات، ژاپن و چین و نیز تولیدکنندگان داخلی از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، مازندران، گیلان، زنجان و همدان در این نمایشگاهها حضور یافتند.

نظر شما چیست؟