اخبار لوازم خانگی

وام کالا رکود بازار لوازم خانگی را ضربه فنی می کند؟

ال کا ایران : عضوکمیسیون صنایع و معادن گفت: وام کالا یک بازی برد برد است زیرا هم به نفع مردم و هم به نفع تولید کنندگان است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حسین گروسی عضوکمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص وام خرید کالا گفت: این امر هم برای تولید کننده‌ها و هم برای مصرف کننده یک گام بسیار مثبت است زیرا باتوجه به رکود حاکم بر کشور قدرت خرید مردم کاهش یافته و در نتیجه تولید کنندگان هم متضرر شدند.

وی معتقد است که این طرح یک بازی برد برد است و گفت: از یک سو وام کالا به نفع تولید کنندگان داخلی است و از سوی دیگر به نفع مردم علی‌الخصوص جوانان است.

گروسی نکته بسیار تأثیر گذار این وام را حمایت از تولید کنندگان داخل برشمرد و گفت: این امر به نوبه خود موجب ارتقاء اقتصاد داخلی خواهد شد.

** بلاتکلیفی طرح موجب تشدید رکود شد

سید سعید زمانیان دهکردی عضو کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اگر در این طرح اجبار به خرید کالاهای داخلی مد نظر قرار گیرد و این هزینه‌ها در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار بگیرد قطعاً می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس شورای اسلامی دلیل تشدید رکود را چنین بیان کرد: مردم برای خرید کالا در هاله ای از ابهام قرار گرفته بودند که آیا این وام به آنها تعلق می‌گیرد یا خیر و یا اینکه اقدام به خرید کنند یا آن را به تعویق اندازند.

وی عدم سیاست گذاری دولت، عدم تبیین موازین مناسب و همچنین عدم هماهنگی‌های لازم در زمینه‌های گوناگون را از جمله دلایل تأخیر این وام دانست و گفت: زمانی که یک طرح اجرا می‌شود باید با سرعت پیش برود زیرا ضرر اجرا نشدن آن به مراتب بیشتر از اجرا کردن آن است و بسیاری از مسائل را تحت الشعاع قرار می‌دهد که در بازار نیز نتیجه این تأخیر مشاهده شد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟