اخبار لوازم خانگی

بلایی که وام کالا بر سرصنایع داخلی آورد

ال کا ایران : هر چه در دولت یازدهم جلوتر آمده‌ایم، روشن شده تیم اقتصادی دولت جدید نه فقط جرأت اتخاذ تصمیم‌های بزرگ و حساس را ندارد، بلکه بعضاً در ندانم کاری کم‌کم روی سلف خود را سفید می‌کند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،پایگاه خبری الف در یادداشتی نوشت: هر چه در دولت یازدهم جلوتر آمده‌ایم، روشن شده تیم اقتصادی دولت جدید نه فقط جرأت اتخاذ تصمیم‌های بزرگ و حساس را ندارد، بلکه بعضاً در ندانم کاری کم‌کم روی سلف خود را سفید می‌کند.

اخیراً یکی از تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی از رکود موجودسخت گلایه‌مند بود و می‌گفت تا میانه امسال با هر مشقتی بود، از محل فروش مختصر محصولاتش، خطوط تولید را فعال نگه داشته بوده اما از روزی که دولتمردان اعلام کردند در اجرای سیاستهای جدید ضد رکودی، 10 میلیون تومان برای خرید کالا وام می‌دهند، فروش لوازم خانگی ایرانی در بازار به صفر رسید.

طبیعی و منطقی هم هست. متقاضیان در بازار دست نگه داشتند تا با وام ده میلیونی، کالای قسطی بخرند. کارآفرین موسفید کرده ادامه داد: مصاحبه آقایان نوبخت، طیب‌نیا و سیف در رونمایی از بسته ضد رکودی دولت، 25 مهر ماه انجام شد. اندکی بعد، وامهای 25 میلیونی خودرو را پرداختند. بماند با چه کیفیتی. اما بعد تا آخر پاییز هر روز اخبار ضد و نقیضی از وام‌های 10 میلیونی منتشر می‌شد. یکبار گفتند بازپرداخت وامها 18 ماهه است بعد گفتند 12 ماهه است.

یک روز گفتند با سود 12 درصد است بعد کردند 18 درصد. یکبار گفتند برای خرید کالای بادوام، کارت مخصوص صادر می‌کنیم بعد گفتند چاپ کارت منتفی شده و وامها را فقط به کارمندان می‌دهیم.

یک بار گفتند وامها فقط برای خرید کالاهای تولید داخل است بعد گفتند برای خرید کالاهای خارجی هم می‌دهیم و… خلاصه آنقدر ضد و نقیض صحبت کردند و کار را کش دادند که نفس ما تمام شد و در آخر پاییز، دو خط از سه خط مان را تعطیل و 350 کارگر را مرخص کردیم.

کارخانه‌ای که در اوج تحریم با دو شیفت کار می‌کرد و 450 خانواده سر سفره‌اش بودند، الان با یک شیفت و یک دهم ظرفیت کار می‌کند. بیرون کردن کارگرهایی که سال‌ها برایت کار کرده‌اند، خیلی سخته. هر کدامشان یکجور التماس می‌کنند.

این جا که رسید، بغض گلویش را گرفت و نتوانست ادامه دهد… الف خاطرنشان کرد: ای کاش بشود از تیم اقتصادی دولت پرسید شما که برای توزیع وامهای 10 میلیونی برنامه‌ریزی نکرده بودید، چرا در 25 مهر 94 این وعده را دادید و با ندانم‌کاری‌تان، همان تقاضای ناچیز را هم از بازار خارج کردید؟ آن هم با اسم سیاستهای خروج از رکود!

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟