اخبار لوازم خانگی

تولیدکنندگان داخلی مواد اولیه را گرانتر از نرخ جهانی خرید می‌کنند

میهن صنعت : رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان این که تولیدکنندگان داخلی مواد اولیه را گرانتر از نرخ جهانی خرید می‌کنند گفت: موسسات مالی اعتباری نیز ۳۲ درصد از تولیدکنندگان بهره دریافت می‌کنند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا دیانی امروز در مراسم رونمایی از نسل جدید یخچال فریزر تولید داخل گروه انتخاب با اشاره به اینکه امروز همه نخبگان کشور براین مسئله اتفاق نظر دارند که مشکل اساسی کشور متوجه بخش اقتصادی است، اظهار داشت: همه معتقدند یکی از چالش‌های اقتصاد دولتی بودن آن است و تا زمانی که این مسیر بهبود پیدا نکند قطعاً بسیاری از برنامه‌های اقتصادی قابل اجرا نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه امروز تولیدکننده گاز و خوراک معدنی را نمی‌تواند ارزان دریافت کند، تصریح کرد: علاوه بر این موضوع تسهیلات ارزان نیز در اختیار واحدهای تولیدی قرار نمی‌گیرند اما در این شرایط باید واحد تولیدی با توسعه خود امکان رقابت را در بازار با سایر محصولات خارجی داشته باشد که این موضوع بسیار سخت است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، اضافه کرد: در حال حاضر فولاد مبارکه فولاد را حتی بالاتر از نرخ جهانی به ما می‌فروشد در کنار این مواد پتروشیمی نیز به نرخ جهانی یا بالاتر توسط تولیدکننده داخلی وارد می‌شود از طرف دیگر بزرگترین معضل صنعت لوازم خانگی واردات بیش از اندازه و حتی قاچاق است که امکان فعالیت را برای تولیدکنندگان بسیار سخت کرده است.

دیانی با بیان اینکه بیشترین واردات در زمینه لوازم خانگی انجام می‌شود، گفت: امروز تولیدکننده داخلی امکان رقابت را از لحاظ کیفیت و تنوع با سایر محصولات در عرصه جهانی دارد اما مشکل آن است که قیمت تمام شده برای تولیدکننده داخلی بالا بوده و او نمی‌تواند رقابت مناسبی داشته باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه موسسات مالی اعتباری نیز 32 درصد از تولیدکنندگان بهره دریافت می‌کنند، اظهار داشت: امروز این واحد تولیدی نتوانسته هنوز به تعداد تولید درسال 90 برسد. اما تمام تلاش خود را می‌کند تا حجم تولید خود را افزایش دهد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی به پروژه پتروشیمی طرح عسلویه این شرکت نیز که بدون یک ریال وام در حال تکمیل است اشاره کرد و افزود: قرار است این پروژه برای تأمین مواد اولیه در خردادماه افتتاح شود.

دیانی با اعلام اینکه مخالف واردات نیست، گفت: من نیز معتقدم تحریم‌ها برداشته شود و درب‌ کشور باز شده تا قدرت انتخاب در سطح بازار فراهم گردد اما باید این موضوع را درنظر بگیریم که نباید با بازکردن درب کشور به روی اجناس وارداتی به بیکاری نیروی تحصیل کرده خود اقدام کنیم. اگر واردات مدیریت نشود آثار نامناسبی برای کشور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طی هفته آینده قرار است یک هیئت کره‌ای به همراه رئیس جمهور وارد ایران شود اگر نگاهی به لیست شرکت‌های حاضر در این هیئت اقتصادی بیاندازیم متوجه می‌شویم که بسیاری از آنها شرکت‌های نساجی آرایشی کره‌ای هستند که می‌خواهند فقط کالای مصرفی خود را در بازار به فروش برسانند.

در ادامه این مراسم رسول زرگرپور استاندار اصفهان به ارائه سخنانی پرداخت و با اشاره به اینکه این استان 6 درصد از جمعیت کشور را دربرگرفته است، گفت: 40 درصد جمعیت 5 میلیونی این استان کارگران به همراه خانوارهای آنها هستند این موضوع نشان می‌دهد که اصفهان نقش مهمی در بخش صنعت کشور داشته است.

به گزارش تسنیم وی با بیان اینکه در طول و سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی ایجاد شده در سطح جامعه فعالیت برای تولیدکنندگان با مشکلاتی روبرو شد است، گفت: هرچند دولت معجزه کرده و تورم 45 درصدی را به 11 درصد رسانده و هدف‌گذاری‌های خود تا پایان سال قول تک رقمی شدن آن را اعلام کرده است اما باید بگویم رکود چند دهه اخیر ساختار اقتصادی کشور را دچار مختل کرده و این موضوع به حدی عمیق است که به این راحتی‌ها کاهش پیدا نکند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: دولت 12 برنامه را در شورای اقتصادی برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تعریف کرده است که در کنار آن 250 فعالیت اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی شناسایی  و از 6 ماه پیش فعالیت خود را آغاز کردند در همین زمینه باید تمام استان‌ها جلسات هفتگی برگزار و گزارشات خود را به دولت و رهبری جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارائه نمایند.


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟