اخبار لوازم خانگی

تولید ایرانی، همپای محصولات کره‌ای

ال کا ایران : شرکت اسنوا، یکی از کارخانه‌های تولید لوازم خانگی ایرانی با دانشی کاملا بومی مشغول تولید لوازم خانگی است که طبق اظهار امین منانی قائم مقام گروه صنعتی انتخاب این محصولات قابل مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی است.

admin | 8 سال قبل

تولید ایرانی، همپای محصولات کره‌ای

شرکت اسنوا، یکی از کارخانه‌های تولید لوازم خانگی ایرانی با دانشی کاملا بومی مشغول تولید لوازم خانگی است که طبق اظهار امین منانی قائم مقام گروه صنعتی انتخاب این محصولات قابل مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی است. درهمین زمینه وی در ادامه با «فرصت امروز» درباره این کارخانه و محصولات آن به گفت‌وگو نشست.

***

آیا محصولات تولیدی شما قابل مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی است؟

بله. محصولات ما به دلیل دارا بودن درجه‌بندی +A امکان رقابت با محصولات و نمونه‌های خارجی را دارد و همچنین به دلیل اینکه این محصولات از نظر تکنولوژی و کیفیت از سطح بالایی برخوردار هستند، قابلیت مقایسه با محصولات کره‌ای را که دارای سطوح بالای استاندارد هستند، دارند.

درباره تولیدات کارخانه توضیح دهید.

مجموعه حایر آسا، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولید یخچال است که فعالیت خود را از سال 86 با ظرفیت تولید 3هزار دستگاه به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال آغاز کرده است و مهم‌تر از همه امکان و ظرفیت تولید یخچال‌های ساید‌بای‌ساید به‌صورت بومی‌سازی را دارد، در حالی‌که در دنیا تعداد کارخانه‌های تولیدکننده یخچال سایدبای‌ساید انگشت‌شمار است و خوشبختانه کارخانه ما این ظرفیت را دارد و در جهت بومی‌سازی دانش آن سعی شده است.


ورودی کارخانه، مواد اولیه به‌صورت وارداتی و داخلی و همچنین برخی قطعاتی خاص است که به وجود خط تولیدی کامل در این مجموعه منجر شده، به صورتی که مواد اولیه وارد و به‌صورت محصول نهایی خارج می‌شود. یکی از مواردی که برای ما حائز اهمیت است؛ بحث ایجاد شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم است به شکلی که نه تنها در منطقه بلکه در سایر نقاط کشور پیمانکارانی با کارخانه ما در ارتباط هستند.

از نظر تامین مواداولیه با مشکلی مواجه نیستید؟

به‌طور حتم باتوجه به وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور با نوساناتی در تامین مواد اولیه خود مواجه بوده‌ایم اما با توجه به دفاتری که کارخانه ما در سایر کشورها از جمله کره، چین و ایتالیا دارد با مشکلات جدی در این زمینه مواجه نیستیم. برخی مواد اولیه ما در داخل کشور تولید نمی‌شوند و ما مجبور به واردات آن هستیم و برخی دیگر از مواد که امکان تامین آن در داخل کشور وجود دارد، از طریق پتروشیمی‌های داخلی خریداری می‌شود.

آیا پتروشیمی‌ها امکان تامین تمام نیازهای شما را در داخل کشور دارند؟

بله، برخی مواد اولیه که تکنولوژی تولید آن در داخل وجود دارد مواد اولیه از طریق پتروشیمی‌ها و سایر منابع برای ما تامین می‌شود اما متاسفانه امکان تولید برخی مواد اولیه در درجه‌بندی‌هایی خاص در کشور وجود ندارد.

دلیل اینکه بیشتر طرح‌های ظاهری محصولات تولیدی لوازم خانگی در ایران کپی نمونه‌های مشابه خارجی هستند چیست، چرا هیچ‌گونه نوآوری در این زمینه نداریم؟

شکل ظاهری محصولات ما به هیچ وجه کپی نیست و اگر روند بازار را مورد بررسی قرار دهیم. ظاهر این محصولات به نوعی ارگونومی (دانش به‌کار بردن اطلاعات علمی موجود درباره انسان و روش‌های علمی تولید چنین اطلاعاتی در طراحی محیط کار) است. به‌عنوان مثال، برای تولید یخچال ساید بای ساید باید ارگونومی خاصی وجود داشته باشد تا مصرف‌کننده بتواند از ویژگی‌ها و امکانات متداولی که در این یخچال‌ها وجود دارد، استفاده کند. خصوصا در زمینه محصولات لوازم خانگی کپی کردن به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست، زیرا شما باید دارای تکنولوژی تولید یخچال باشید تا بتوانید محصولات مورد نظر خود را به تولید انبوه برسانید.

کارخانه اسنوا صادرات هم دارد؟

بله. محصولات تولیدی ما به کشورهای همسایه همچون افغانستان، عراق، امارات و… صادر می‌شود.

روند تست محصولات تولیدی کارخانه به چه نحوی است؟

تمام محصولات به‌صورت تک به تک مورد آزمایش و تست قرار می‌گیرند و همچنین به‌صورت مجدد برخی محصولات به‌صورت رندم تست می‌شوند.

منبع : فرصت امروز

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟