اخبار لوازم خانگی

«بوش» آلمان در تهران

ال کا ایران : بوش آلمانی، امروز دفتر رسمی خود را در تهران برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و پیگیری امور سرمایه‌گذاری در ایران افتتاح می‌کند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بوش آلمانی، امروز دفتر رسمی خود را در تهران برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و پیگیری امور سرمایه‌گذاری در ایران افتتاح می‌کند. اصولا مصرف کنندگان بازار ایران، نام بوش را در کنار لوازم خانگی می‌شناسند اما اهالی خودرو به خوبی می‌دانند که ورود این شرکت به ایران و مشارکت آن با قطعه‌سازان ایرانی، تحولی عظیم را در صنعت قطعه‌سازی ایران به‌ویژه در بخش ایمنی به وجود خواهد آورد. سال‌هاست که موضوع کیفیت در صنعت خودروی ایران نقطه پرگار همه انتقادات است.

این انتقادات به‌ویژه در بحث قطعات ایمنی رنگ جدی‌تری به خود می‌گیرد. حالا در شرایط پسابرجام، ورود مستقل بوش به بازار ایران برای گسترش سرمایه‌گذاری و در عین حال نهایی شدن مذاکرات این شرکت با یکی از قطعه‌سازان برای تولید قطعات ایمنی خودرو می‌تواند نوید‌دهنده روزهای خوش ارتقای سطح ایمنی خودروها باشد.

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو، درباره ورود این شرکت به بازار ایرانی به  «فرصت امروز» می‌گوید: «صنعت خودروسازی ایران هیچگاه بدون سرمایه‌گذاری در صنعت قطعه‌سازی خود نخواهد نتوانست به سمت توسعه سوق پیدا كند و در این بین حضور قطعه‌سازان بزرگ و نامدار دنیا نظیر بوش می‌تواند به روند توسعه خودروسازی در ایران سرعت بخشد.

نكته مثبت این موضوع آن است كه خوشبختانه بر عكس آنكه صنعت خودروسازی ایران بیشتر تحت مدیریت دولتی قراردارد، قطعه‌سازان ایرانی عمدتا از بخش‌خصوصی هستند، بنابراین این امر می‌تواند باعث تسریع در روند توسعه قطعه‌سازی ایران شود.‌»‌ ‌

او می‌افزاید: «شركت بوش یكی از بزرگ‌ترین قطعه‌سازان دنیا به‌ویژه در طیف قطعات اصلی موتور خودرو است كه با درآمدی بالغ بر 50 میلیارد یورو در سال به‌عنوان یكی از پردرآمدترین و البته با‌كیفیت‌ترین قطعه‌سازان دنیا مطرح است اما این موضوع را نیز باید در نظر گرفت كه برخورداری از قطعات با كیفیت این قطعه‌ساز نامدار مستلزم پرداخت هزینه بالایی است، بنابراین مذاكره با این شركت باید مبتنی بر اصل افزایش كیفیت قطعات خاص براساس حداقل قیمت تمام شده قطعات صورت پذیرد كه اجرایی کردن این اقدام، توانایی بالایی در مذاكره و نحوه مشاركت می‌طلبد.

یكی از راه حل‌های كاهش قیمت تمام شده قطعات تامین شده از این شركت می‌تواند انتقال دانش تولید قطعات به شركت‌های قطعه‌سازی داخلی باشد كه با بهره‌مندی از نیروی انسانی نسبتا ارزان داخلی  (درمقایسه با سطح درآمد نیروی انسانی اروپایی) و نیز تجهیزات و پلنت‌های داخلی این امر امكان‌پذیر است.‌»‌ ‌

گستره فعالیت‌های شرکت بوش

شرکت آلمانی بوش یک گروه تولیدی و خدماتی است که در زمینه خدمات و تولیدات تکنولوژی فعالیت می‌کند. شرکت بوش بزرگ‌ترین تولید‌کننده لوازم خودکار در جهان است. این شرکت بزرگ در سراسر دنیا حدود 375 هزار کارمند دارد. فروش کلی این شرکت در سال 2015 حدود 70.6 میلیارد یورو بوده است. استراتژی گروه تولیدی بوش، روی ارائه نوآوری‌های زندگی مدرن تمرکز دارد. این شرکت با عرضه خدمات و محصولات نوآور سطح کیفیت زندگی را در سراسر دنیا افزایش داده است.

فعالیت‌های این شرکت به چهار بخش خودرو،‌ صنعت و تکنولوژی،‌ کالا‌های مصرفی، انرژی و فناوری‌های ساختمانی تقسیم می‌شود. فعالیت بوش در زمینه‌های مختلف به شرح زیر است:

خــودرو و تـجـهیـزات اتومبیل: شرکت بوش یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌های قطعات اتومبیل بوده و تقریباً‌ با همه خودروسازان جهان تعامل دارد.

صنعت و تکنولوژی: این شرکت فناوری‌های جدید را در زمینه بسته‌بندی و کنترل کیفیت محصولات ارائه می‌دهد.

کالا‌های مصرفی: این شرکت تولید‌کننده لوازم خانگی، ماشین آلات برقی، ابزارآلات برقی ساخت‌و‌ساز (مانند چکش برقی، دریل) و ابزارهای اندازه‌گیری است.

انرژی و فناوری‌های ساختمانی: بوش طراح و تولید‌کننده سیستم‌های امنیتی ساختمان، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی است.

امروز دفتر بزرگ‌ترین تأمین‌کننده قطعات ایمنی خودرو در ایران گشایش می‌یابد تا شاید راهگشای برطرف کردن ضعف سطح ایمنی خودروهای ساخت داخل باشد.

منبع: فرصت امروز


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟