اخبار لوازم خانگی

انتقاد شدید از برندهای‌خارجی لوازم‌‎خانگی

ال کا ایران : سخنگوی کانون انجمن های تولید کنندگان لوازم خانگی کشور با بیان اینکه 70 درصد بازار لوازم خانگی ایران در اختیار خارجی هاست و فضای رقابت بسیار نابرابر است، گفت: هیچ کشوری در دنیا فضاهای تبلیغاتی خود را در اختیار خارجی ها قرار نمی دهد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حمیدرضا غزنوی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، در پاسخ به اینکه در پی رفت و آمد هیات های تجاری پس از اجرای برجام قراردادی در زمینه تولید لوازم خانگی با خارجی ها منعقد نشده؟ اظهار کرد:خارجی ها تمایلی به انتقال تکنولوژی در این حوزه ندارند و بعید است که قراردادی در این بخش منعقد شود.

 سخنگوی کانون انجمن های تولید کنندگان لوازم خانگی کشور با بیان اینکه تولید کنندگان کره ای حاضر نیستند تکنولوژی یخچال ده سال پیش خود را به ایران ارائه دهند، گفت: در واقع این شرکت ها در ایران اقدام به مونتاژ می کنند و حضورشان باعث شده که تولید کننده داخلی با رقابت نابرابر روبه رو باشد.

غزنوی با اشاره به اینکه باید با استفاده از توان مهندسان داخلی صنعت تولید لوازم خانگی را ارتقاء دهیم، تصریح کرد: در زمینه لوازم خانگی داخلی برندسازی صورت نگرفته و به علاوه خارجی ها به قدری تبلیغات کرده و درباره تولید داخلی سیاه نمایی می کنند تا هر روز بتوانند جای بیشتری در بازار ایران باز کنند.

وی اضافه کرد: درست است که تولید کنندگان داخلی  تبلیغات نکردند اما در شرایطی که 760 میلیارد تومان بودجه تبلیغاتی ال جی و سامسونگ برای سال 2016 ، در ایران است، تولید کنندگان داخلی چقدر باید تبلیغ کنند تا بتوانند مطرح باشند؟

سخنگوی کانون انجمن های تولید کنندگان لوازم خانگی کشور با اشاره به اینکه نیمی از این هزینه تبلیغات را شرکت کره پرداخت می کند، تاکید کرد:هیچ کشوری در دنیا فضاهای تبلیغاتی خود را در اختیار خارجی ها قرار نمی دهد و حتی در این زمینه در داخل کشور قانون داریم که متاسفانه رعایت نمی شود.

غزنوی با اشاره به اینکه 70 درصد بازار لوازم خانگی در اختیار شرکت های خارجی است، اظهار کرد:گردش مالی تولیدکنندگان خارجی در بازار ایران 15هزار میلیارد تومان است ، به علاوه ایران برای ال.جی دومین بازار در دنیا است.

 وی همچنین درباره طرح فروش اعتباری کالای ایرانی اظهار کرد:این طرح راهگشا است اما مشکلاتی دارد که باید برطرف شود.
وی با بیان اینکه برخی از دستگاه های پوز فروشگاه ها به روز نشده و در نتیجه خرید با مشکل روبه رو بود، ادامه داد:در جلسه ای که در وزارت صنعت بین بانک ها و تولید کنندگان برگزار شد بنا شده که این مشکل برطرف شود.

سخنگوی کانون انجمن های تولید کنندگان لوازم خانگی کشور مشکل دیگر در این طرح را سقف یک و نیم میلیونی حقوق عنوان و تصریح کرد:برای کسی که یک و نیم میلیون حقوق می گیرد پرداخت اقساط سخت است بنابراین درخواست دادیم که سقف حقوق افزایش یابد تا افراد بیشتری بتوانند مشمول استفاده از طرح فروش اعتباری کالا شوند.

غزنوی درباره فروش اقساطی کالا توسط بانک ها و یا سازمان ها گفت:تفاوت کارت اعتباری در سود 12 درصدی و بازپرداخت 24 ماهه است این در حالی است که در طرح هایی که از سوی سایر بانک ها و یا سازمان ها اجرا می شود نرخ سود بالاتر است.
به گفته او برای خروج صنعت تولید لوازم خانگی از رکود بهترین اقدام فروش اقساطی با نرخ بهره پایین است.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟