اخبار لوازم خانگی

آخرین وضعیت سه کارخانه خبرساز

ال کا ایران : رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: تعطیلی کارخانه "ارج" قابل تایید است و کارخانه "پارس الکتریک" از چهار - پنج سال اخیر تولید ندارد و کاخانه " آزمایش" نیز از ۱۵ سال پیش با مشکل مواجه است که اکنون نبش قبر شده است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان‌پور – رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برخی کارخانه‌های لوازم خانگی در شرایط کما به سر می برند، اظهار کرد: در حال حاضر تنها تعطیلی کارخانه “ارج” قابل تایید است و در مورد کارخانه “پارس الکتریک” اطلاعات در حد شنیده‌هاست، اما باید بگوییم چهار – پنج سال است که این کارخانه تولیدی ندارد.

وی ادامه داد: در مورد برند “آزمایش” نیز باید عنوان کرد که این مساله نبش قبر اتفاقی است که ۱۵ سال قبل رخ داده است و مطرح کردن آن هم‌اکنون چاره کار نیست. این کارخانه ۱۵ سال پیش فروخته شد و هم‌اکنون با کمتر از ۱۰۰ کارگر در مرودشت مشغول به کار است که مشکلات بسیاری دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره‌ تعطیلی کارخانه “ارج” و علت آن اظهار کرد: یکسری افراد به دایه مهربان‌تر از مادر تبدیل شده‌اند. کسانی که دلشان برای تولید می‌سوخت چرا سال‌ها قبل به این فکر نیفتادند تا شاهد چنین روزهایی نباشند. در این قضیه تنها مدیر عامل مقصر نیست، بلکه اعضای هیات مدیره در کنار مدیر عامل قرار دارند. آنها به محض این‌که فهمیدند به شرکتی زیان‌ده تبدیل شده‌اند باید این مساله را به دولت اطلاع می‌دادند.

طحان‌پور افزود: در پنج سال گذشته کارخانه “ارج” چهار – پنج مدیر عامل عوض کرده است. بروید و ببینید هر یک از این افراد تخصص‌شان چه بوده است؟ حتی اگر این افراد، افراد متخصص و مطلعی باشند با توجه به این‌که زیرمجموعه دولت بودند نمی‌توانستند به راحتی از مشکلات حرف بزنند و این اتفاقی که در حال حاضر رخ داده مربوط به سال‌های قبل است.

وی با اشاره به اینکه تولید نیازمند دانش، تخصص، تکنولوژی، پول و نیروی کار متخصص است، تصریح کرد: نیازمند ماشین‌آلات به روز شده در کارخانجات داخلی هستیم. نمی‌توانیم با ابزارآلات سال‌های قبل کار را پیش ببریم و در بازار رقابت کنیم.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این‌که آخرین وضعیت کارخانه “ارج” به چه صورت است؟ خاطر نشان کرد: کارخانه “ارج” از ابتدای امسال، تولیدی نداشته است و بخشی از یخچال‌ها و کولری که در انبار  دارد پیش از سال تولید شده است.

طحان‌پور ادامه داد: ۱۵ سال قبل کارخانه “ارج” توان تولید ۵۰ تا ۷۰ هزار کولر و یخچال را در طول سال داشت اما اکنون چه اتفاقی افتاده که حتی سالانه نمی‌تواند ۵۰۰۰ کولر یا یخچال تولید کند. این در حالی است که کارخانه‌های غول‌پیکر دنیا روزانه ۱۰ هزار کالای تولید شده دارند. چگونه کارخانه‌ای که سالی ۵۰۰۰ کالای تولیدی دارد می‌تواند با کارخانه‌ای که روزانه ۱۰ هزار کالای تولیدی دارد رقابت کند؟

وی همچنین درباره‌ کارخانه “پارس الکتریک” عنوان کرد: تا جایی که پیش از این اطلاع داشتم این کارخانه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کردند و حتی نمی‌توانستند حقوق کارگرانشان را پرداخت کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره راهکارهای موجود با توجه به شرایط پیش آمده در مورد این واحد‌های تولیدی تصریح کرد: این کارخانه‌ها باید به بخش خصوصی فروخته می‌شدند تا تولید از سر گرفته شود. ما نیازمند ماشین‌آلات به‌روز شده و نیروی کار متخصص و تحصیلکرده هستیم. علاوه بر این در حال حاضر سیستم تبدیل به ربات شده و با نیروی انسانی نمی‌توانیم همه بخش‌ها را مدیریت کنیم.

نظر شما چیست؟