اخبار لوازم خانگی

طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در عمل موفق نبود

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در اصل کار بسیار خوب بود اما در عمل موفق نبود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد طحان پور در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: چرخ تولید و صنعت کشور با اجرای صحیح طرح اعتباری خرید به حرکت در می‌آمد اما متاسفانه ساز و کارهای اجرای طرح مزبور منطقی نبود و در نهایت زمین گیر شد.


وی با بیان اینکه اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا نا امید کننده است، اظهارداشت: در شرایط فعلی بازار لوازم خانگی با عرضه بیش از تقاضا روبه روست و تولید کنندگان باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهند تا بتوانند در بازار باقی بمانند.


رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی نرخ سود 12 درصدی و واریز مستقیم پول به حساب تولید کنندگان را از مزیت‌های مهم طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بیان کرد و گفت: سبک اجرای طرح مزبور به هیچ وجه قابل قبول نیست بنابراین می‌طلبد مسئولان راهکارهای دیگری برای اجرای بهتر این طرح اتخاذ کنند.


وی با اشاره به اینکه مردم به جایی رسیدند که کالای با کیفیت و به میزان مصرف خریداری می‌کنند، تاکید کرد: در گذشته به دلیل کمبود عرضه مردم هر نوع کالایی را خریداری می‌کردند اما اکنون با توجه به عرضه بیش از تقاضا مردم فقط به اندازه نیاز و آن هم در زمان نیاز خریداری می‌کنند.


طهان پور گفت : در شرایط فعلی کارخانه‌های که محصولات باید کیفیت تولید و خدمات پس از فروش مناسب ارائه می‌دهند، مشکل ندارند.


وی درباره اینکه بازار پر از کالاهای خارجی است و تولیدکنندگان با مشکل روبه رو هستند ، افزود : این اظهارنظرها غیر کارشناسی است چرا که مردم امروز به دنبال کالاهای با کیفیت هستند.


رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی اظهارداشت: تولیدکنندگان داخلی نباید انتظار داشته باشند در بازار رقیبی برای آنان وجود نداشته باشد و درهای مملکت را ببندند تا کالایی وارد کشور نشود.


وی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی بجای داشتن چنین انتظارتی باید به مقوله کیفیت محصولات تولیدی خود بیشتر بهاء دهند چرا کیفیت رمز ماندگاری یک واحد تولیدی است.


طحان پور گفت: اظهار نظر درباره تعطیلی کارخانه‌های تولید لوازم خانگی در کشور واقعیت ندارد و این کار فقط جوسازی است.


وی افزود: برای بهبود وضعیت بازار لوازم خانگی تولید کنندگان باید کیفیت محصولات خود را ارتقا ء و قیمت‌ها را مدیریت کنند.

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی گفت : برای رونق تولید و شکوفایی صنعت در کشور باید «مدیریت فروش» و «مدیریت تولید» با خارجی باشند.


وی گفت : در شرایط کنونی همه باید به دنبال رونق تولید و افزایش اشتغال در جامعه باشند و تعصب ها را کنار بگذارند و راهکارهایی ارائه کنند که هم اقتصاد مقاومتی را در برگیرد و هم به نفع کار و سرمایه ایرانی تمام شود.


طحان پور افزود : دولت حمایت خود را در بخش‌هایی معطوف کند که به فکر ارتقای کیفیت، خدمات پس از فروش و بازار مناسب هستند متاسفانه امروز سرمایه‌های ملی به نام تولید هدر می‌روند که باید جلوی این هدرروی‌ها را به شدت گرفت.


شورای پول و اعتبار در یک‌هزار و دویست و هشتمین جلسه مورخ بیست و هشتم مهر ماه سال یک هزار و سیصدو نودو چهار در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید برای ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی، اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی و خودروسازان و سازندگان ماشین‌آلات کشاورزی را از طریق تسهیلات خرید دین و مرابحه مصوب کرد.

نظر شما چیست؟