اخبار لوازم خانگی

کارت‌های اعتباری لوازم خانگی تمدید نشدند

سخنگوی گروه صعنتی انتخاب گفت: در حالی که طرح قبلی کارت‌های اعتباری به درستی اجرا نشد امیدواریم طرح جدید به سرنوشت طرح قبلی دچار نشود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از ایلنا، حمیدغزنوی در مورد وضعیت کنونی کارت‌های اعتباری خرید کالا اظهار داشت: خبر عرضه کارت‌های اعتباری جدید که از کف 10 میلیون تومان تا سقف 50 میلیون تومان از سوی بانک مرکزی منتشر شد تنها در مورد خرید کالاهای ایرانی‌ نیست و خرید انواع خدمات و کالاهای پر مصرف بادوام را هم در برمی‌گیرد.

  وی با بیان این که صدور این کارت‌ها در همه دنیا مرسوم است، افزود: تفاوت این کارت‌ها با کارت‌های قبلی در این است که همه نوع محصولی را با این کارت‌ها می‌توان خریداری کرد و کلیه اجناس داخلی و خارجی با این کارت‌ها قابل خریداری است.

 وی در پاسخ به این پرسش که نرخ سود کارت‌های جدید چه میزان است؟ ، گفت: بر اساس عقود مبادله ای 18 درصد محاسبه می شود.

به نوشته ایلنا ،سخنگوی گروه صعنتی انتخاب در مورد کارت‌های خرید لوازم خانگی تصریح کرد: متاسفانه برنامه‌ریزی درستی در مورد این کارت‌ها صورت نگرفت و هر روز نحوه اجرای این طرح را سخت‌تر کردند به عنوان مثال زمان اقساط آنرا پایین آوردند و به 12 ماه رساندند و در کنار آن نرخ سود آن را بالا بردند و اجرای آنرا تنها بین 2 تا 3 سازمان محدود کردند.

غزنوی در پاسخ به این پرسش که منابع این کارتها از کجا تامین می شود؟ ، گفت: منابع آن از بانکی که کارت صادر می شود تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای خروج از رکود طرح‌های خوبی داده می‌شود اما متاسفانه در اجرای طرح‌ها با مشکلاتی مواجه می شوند، گفت: تحریک تقاضا به نفع تولید و رشد اقتصادی است و رشد اقتصادی تنها با خرید کالای داخلی‌تامین می‌شود و کارت‌هایی که سال گذشته عرضه شد تنها برای بازنشستگان و فرهنگیان بود. این در حالی است که نباید برای آن محدودیتی قائل می‌شدند و باید همه مردم را در برمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه کارت‌های خرید کالای ایرانی از یک ماه پیش تاکنون تمدید نشده‌اند، گفت: متاسفانه در حال حاضر کل طرح خوابیده است. در حالی که طرح قبلی کارت‌های اعتباری به درستی اجرا نشد امیدواریم طرح جدید به سرنوشت طرح قبلی دچار نشود.

نظر شما چیست؟