اخبار لوازم خانگی

لزوم توجه جدی به رتبه بندی شرکت‌های برتر منطقه آذربایجان/ 70 درصد بازار لوازم خانگی کشور در دست کره جنوبی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم توجه جدی مسئولان ذیربط به طرح رتبه بندی شرکت‌های برتر منطقه آذربایجان و تلاش در جهت برندسازی از میان این شرکت‌ها تاکید کرد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صمدحسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: برای اولین بار در چند سال پیش طرح رتبه بندی شرکت‌های برتر منطقه آذربایجان را با همکاری خانه صنعت و معدن تبریز و سازمان مدیریت صنعتی استان برگزار کردیم و به نظر می‌رسد برگزاری این طرح آثار بسیار مثبتی در افزایش رقابت میان شرکت‌ها داشته است.

وی افزود: اگر روزی بتوانیم شرکت‌ها و واحدهای تولیدی منطقه و به ویژه استان آذربایجان‌شرقی را به شرایطی برسانیم که تبدیل به برندهای مطرح شوند اتفاق بزرگی است که برای تحقق این هدف باید حمایت‌های اساسی از این واحدها و شرکت‌ها صورت گیرد.

حسن زاده تصریح کرد: کشور کره جنوبی با چند برند مطرح خود مثل ال جی، سامسونگ، دوو و … توانسته است، 70 درصد بازار لوازم خانگی ایران را به تصرف درآورد و اقتصاد کره در سطح جهان سریع تر از سایر کشورهای مدعی راه پیشرفت و ترقی را در پیش گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: با این اوصاف ما هم در اتاق بازرگانی تبریز تلاش می‌کنیم در این عرصه رسالت و تکلیف خودمان را انجام دهیم و با تبدیل شرکت‌های مستعد به برندهای بزرگ، میزان صادرات این شرکت‌ها را به حد مورد انتظار برسانیم.

وی یادآور شد: طبق هماهنگی‌هایی که با کارشناسان اتاق بازرگانی و سازمان مدیریت صنعتی استان صورت دادیم، قرار است همایش بزرگ رتبه بندی شرکت‌های منطقه آذربایجان با عنوان “ایران تک” اوایل مهرماه برگزار شود.

وی تاکید کرد: به هر حال هر همایشی ممکن است دارای نقاط ضعف و قوتی باشد و ما تلاش کرده‌ایم نقاط ضعف گذشته را در حد امکان برطرف کرده و همایش مطلوب و تاثیرگذاری را در سال جاری برگزار نماییم.

نظر شما چیست؟