اخبار لوازم خانگی

وجود 700 هزار واحد صنفی فاقد پروانه/ اصناف پیشگام در شناسایی کالای قاچاق

ال کا ایران : معاون برنامه ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: نزدیک به سه میلیون واحد صنفی در زمینه لوازم خانگی در سطح کشور وجود دارد که 700 هزار واحد از آنها فاقد پروانه کسب و کار هستند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیدعلیرضا گلستانی زاده در خبر ساعت 14 شبکه یک سیما در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی کالای قاچاق در لوازم خانگی گفت: هم اکنون سه میلیون واحد صنفی عرضه کننده لوازم خانگی در سطح کشور وجود دارد که از این میزان 700 هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب هستند.

وی در ادامه به چالش های پیش رو اشاره و بیان کرد: عدم شفافیت در اطلاعات، عدم فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی، ارائه خدمات یکسان به کالای قاچاق و غیر قاچاق، ارائه خدمات پس از فروش به کالای قاچاق از چالش های پیش روی ما است.

گلستانی زاده به نقش اتحادیه ها واصناف برای شناسایی و جلوگیری از کالای قاچاق اشاره و گفت: هم اکنون با همکاری اتحادیه واصناف آمادگی مقابله با کالای قاچاق را داریم همانگونه که از شهریور ماه برخی از اتحادیه ها پیشقدم شده و در بحث آگاه سازی و برخورد با کالای قاچاق گام برداشتند.

معاون برنامه ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا خاطر نشان کرد: شفاف سازی در عرضه محصولات، ایجاد کدشناسایی کالا و شناسایی انبارهای کالا از راههای پیشگیری از وجود کالای قاچاق در بازار است.

وی در پایان گفت: علاوه بر شفاف سازی در بخش عرضه با بازرسی از مغازه ها و واحدهای فروش می توانیم گامی مؤثر برداریم.

نظر شما چیست؟