اخبار لوازم خانگی

گوشی‌های پیکسل در ایران عرضه نخواهند شد!

فروشگاه گوگل تأیید کرد که گوشی‌های جدید پیکسل برخلاف نکسوس‌ها در ایران رسماً عرضه نخواهد شد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از فارنت، با وجود این‌که گوگل هیچ‌گاه گوشی‌ها و تبلت‌های نکسوس پیشین را در ایران رسماً از طریق Google Store عرضه نمی‌کرد اما تولیدکنندگان اصلی این دستگاه‌ها مثل هواوی، ایسوس و ال‌جی آن‌ها را به صورت رسمی در ایران هم می‌فروختند. حالا از آن‌جا که گوگل گوشی‌های Pixel و Pixel XL خود را تماماً ساخته خود و به عنوان اولین گوشی‌های گوگلی مطرح کرده این پرسش ایجاد شد که آیا اچ‌تی‌سی که مسئولیت ساخت آن‌ها را برعهده دارد گوشی‌های پیکسل را به ایران خواهد آورد یا خیر؟ به همین منظور پرسش‌های خود را در این‌باره از گوگل جویا شدیم و نظر شما را به پاسخ گوگل جلب می‌کنیم:

google-support-pixel-in-iran

سلام علی، ممنونم از این‌که با پشتیبانی گوگل تماس گرفتید!

متوجهم که به خرید گوشی‌های جدید پیکسل علاقه دارید و گزینه‌ای برای خرید آن‌ها پیدا نمی‌کنید. من دسترسی گوگل استور برای ایران را بررسی کردم اما در حال حاضر متأسفانه گوگل استور برای کشور شما در دسترس نیست. من کاملاً می‌فهمم که پیش از این قادر بودید نکسوس 5X و 6P را از طریق تولیدکنندگان این دستگاه‌ها خریداری کنید اما از آن‌جا که گوشی‌های پیکسل توسط خود گوگل ساخته می‌شود شما می‌توانید وقتی گوگل استور برای ایران قابل دسترس شد آن‌ها را خریداری کنید.

از آن‌جا که راهی برای سفارش از گوگل استور ندارید توصیه می‌کنم پیشنهادات ارزشمند خود را به صورت بازخورد با مراجعه به این لینک و اسکرول به پایین صفحه و بخش Send Feedback و سپس Describe your issue or share your ideas و دکمه Send با ما در میان بگذارید. متخصصان بخش محصولات گوگل استور به بازخورد شما توجه کرده و تجربه این فروشگاه را برای تمامی کاربران بهبود خواهند داد.

می‌خواهم شخصاً پیشنهاد کنم اگر بستگان یا دوستانی در آمریکا یا سایر کشورهایی که پیکسل در آن‌جا عرضه شده دارید از آن‌ها بخواهید تا برای شما ثبت سفارش کرده و گوشی را به کشورتان ارسال کنند. این لیست کامل کشورهایی است که پیکسل در حال حاضر در آن‌ها فروخته می‌شود.

به این ترتیب همان‌طور که می‌بینید گوگل نامی از اچ‌تی‌سی به میان نیاورده و این شرکت تایوانی نقشی در عرضه گوشی‌های پیکسل نخواهد داشت. همان‌طور که شرکت فاکسکان تنها تولید آیفون را برای اپل برعهده داشته و نقشی در عرضه آن ندارد اچ‌تی‌سی نیز ظاهراً تنها یک تولیدکننده برای گوگل است.

در حال حاضر گوشی‌های پیکسل گوگل تنها به کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و آلمان ارسال شده و تنها در این کشورها قادر به خرید رسمی این دو گوشی پرچم‌دار خواهید بود.

همان‌طور که تجربه فروش نکسوس 6 در ایران را به‌خاطر دارید می‌توان گفت پیکسل حداقل از سمت اچ‌تی‌سی به صورت رسمی در ایران عرضه نخواهد شد و متأسفانه قادر نخواهید بود آن را با قیمتی مناسب (در اوایل ورود) و یا با ضمانت معتبر تهیه کنید.

نظر شما چیست؟