اخبار لوازم خانگی

بالای ۵ میلیارد دلار ضررِعلی الحسابِ سامسونگ بابت نوت ۷

دندان لق را باید کشید و این کاری بود که سرانجام کمپانی کره‌ای بر سر نوت ۷ آورد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از اولین انفجارات نوت ۷ و اولین فراخوان سامسونگ برای تعویض گوشی‌های معیوب ضرر ۲.۳ میلیارد دلاری رسماً تأیید شد و حالا با فراخوان دوم نیز ضرر ۳ میلیارد دلاری نصیب کپی کاران کره‌ای شده است که درمجموع ۵.۳ میلیارد دلار ضرر را در بر می‌گیرد.

این رقم منهای پایین آمدن ارزش سهام کمپانی به حدود ۱۷ تا ۱۹ میلیارد دلار است که بدترین خاطره را در تاریخ گوشی‌های هوشمند به ثبت رسانده است.
راهکار آنی سامسونگ افزایش فروش گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج است که در کنار رونمایی زودتر از موقع گلکسی اس ۸ می‌تواند التیام‌بخش باشد.
«پارک جونگ-هون» از مدیریت دارایی‌های HDC به رویترز گفت اگرچه اس ۷ می‌تواند شکاف نوت ۷ را برطرف کند اما مهم این است که با ورود اس ۸ چقدر از مردم به سامسونگ اعتماد کنند؟ و تغییرات جدید را به‌عنوان محصول پیشرفته‌تر قبول کنند؟
سپتامبر و به دنبال اولین انفجارها سامسونگ فراخوان زد و ۲.۵ میلیون گوشی را جمع‌آوری کرده تا با باتری جدید آنها را تعویض کند اما انفجارات جدید نشان از معضل عمیق‌تری داشت که باعث شد تا کمپانی کره‌ای دستور توقف تولید را برای همیشه صادر کند.
پیش‌تر برای فصل جولای-سپتامبر رقم ۷.۸ تریلیون وون (واحد پول کره) سود پیش‌بینی‌شده بود که این رقم ۵.۲ تریلیون (۴.۶ میلیارد دلار) اعلام شد.
البته تأثیر معضل نوت ۷ روی فروش سایر گوشی‌های سامسونگ هنوز مشخص نشده است و «کیم سونگ-سو» از موسسه LS Asset Management دراین‌باره به رویترز گفت بهترین گوشی سامسونگ ضربه بزرگی به برند کره‌ای وارد کرده و باید منتظر شد و دید سایر گوشی‌های ساخت سامسونگ چقدر از این ضربه تأثیر خواهند پذیرفت!
هفته گذشته ۷.۶ درصد از ارزش سهام سامسونگ در کره دوباره ارزش خود را از دست داد و تنها دیروز بود که دوباره ۱.۶ درصد رشد کرد اما بحران همچنان برای سهامداران ادامه دارد.
موسسه Nomura Securities اعلام کرد سامسونگ از بابت نوت ۷ بیش از ۹.۵ میلیارد دلار ضرر می‌دهد و همچنین ۵.۱ میلیارد دلار سود نیز از این ماه تا پایان ۲۰۱۷ را از دست خواهد داد.
سامسونگ در تازه‌ترین تلاش برای جمع‌آوری نوت ۷ پیشنهاد ۱۰۰ دلار تخفیف در ازای تعویض با گوشی جدید به انتخاب خود کاربر داده است اما گفته می‌شود هنوز بسیاری از کاربران نوت ۷ خود را روشن کرده و استفاده می‌کنند!
گقتنی است تا پایان سال۲۰۱۵ سامسونگ ۲۲.۵ درصد از بازار گوشی های هوشمند در جهان را در اختیار داشته که این رقم برای اپل ۱۵.۹ درصد و برای مجموع هوآوی، لنوو و شائومی ۱۷ درصد اعلام شده است./آفتاب/

نظر شما چیست؟