اخبار لوازم خانگی

ارشادی خواندن طرح مبارزه با قاچاق کالا کذب محض است

مقارن شدن اجرای این طرح با ایام سوگواری امام حسین علیه السلام و همچنین تاسوا و عاشورای حسینی وقفه چند روزه در عملیاتی شدن طرح ایجاد کرد اما به هیچ وجه از بعد از تاریخ مذکور بازرسان به تذکر اکتفا نخواهند کرد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با رد ارشادی خواندن طرح برخورد با کالای قاچاق، انتقادات برخی از مسئولین را نادرست خوانده و از اجرای طرح اعلام رضایت کرده است.

محمد طحان پور در گفتگو با خبرنگار ال کا ایران افزود : طرح ارشادی و تذکری تا 15 مهرماه سال جاری در دستور کار بازرسان اصناف قرار داشت و بعد از این تاریخ، قرار بر اجرایی شدن طرح در سطح بازار از سوی بازرسان مربوطه بود.

مقارن شدن اجرای این طرح با ایام سوگواری امام حسین علیه السلام و همچنین تاسوا و عاشورای حسینی وقفه چند روزه در عملیاتی شدن طرح ایجاد کرد اما به هیچ وجه از بعد از تاریخ مذکور بازرسان به تذکر اکتفا نخواهند کرد.

وی در ادامه افزود : طرح مبارزه با قاچاق کالا و جمع آوری آن از سطح بازار پروسه ای زمانگیر و پیچیده است.با شروع هفته جاری بازرسان اصناف و بازرسان اتحادیه دست به کار شده اند و در حال سرکشی به واحد های صنفی می باشند.

طحان پور با انقاد از اظهار نظرهای صورت گرفته در خصوص عملیاتی نشدن طرح ادامه داد : طرح مبارزه با کالای قاچاق با قدرت هرچه بیشتر در حال اجرا و پیگیریست.با توجه به اینکه لوازم خانگی الویت اول طرح مبارزه با کالای قاچاق بود، اتحادیه لوازم خانگی نیز وظیفه خود دانست که هرچه بیشتر به اجرایی شدن طرح کمک کند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران افزود : هدف از این طرح جلوگیری از ورود و فروش کالای قاچاق است چرا که با توجه به شرایط تولیدکنندگان داخلی و عدم حمایت های لازم از کالای ایرانی، اتحادیه لوازم خانگی وظیفه خود دانسته که با کمک به این طرح، گام مثبتی در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی بردارد.

وی در خصوص نحوه برخورد بازرسان اتحادیه لوازم خانگی با متخلفان گفت : بازرسان اتحادیه با حضور در واحدهای صنفی و در صورت مشاهده تخلف، اطلاعات واحد صنفی مذکور را به همراه نوع تخلف در فرم هایی که از پیش آماده کرده ایم ثبت خواهند کرد.این صورت جلسه در سه برگ تنظیم شده و یک برگ آن به واحد صنفی متخلف ارائه خواهد شد.اما اتحادیه لوازم خانگی مجری برخورد نبوده و از حوزه اختیارات آن خارج است و وظیفه برخورد بر عهده تعزیرات خواهد بود.

طحان پور در پایان گفتگو در خصوص آمار و ارقام برخورد با واحدهای صنفی نظارت شده گفت : ارائه آمار غیرواقعی در دستور کار اتحادیه نبوده و نیست چرا که اتحادیه به هیچ وجه به دنبال این آمار ارقام در جهت دلخوشی و فریب اذهان عمومی نخواهد بود.آمارها باید به شکل کاملا واقعی و درست در اختیار مردم قرار بگیرد و انشاالله در هفته بعد گزارشی ازعملکر بازرسان منتشر خواهد شد.

نظر شما چیست؟