اخبار لوازم خانگی

انبارهای لوازم خانگی زیر ذره‌بین بازرسین/ ارجاع واحدهای متخلف به سازمان تعزیرات

ال کا ایران : رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران از بازرسی انبارهای دپو لوازم خانگی توسط بازرسین اتحادیه لوازم خانگی و ستاد قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: واحدهای صنفی که کالای قاچاق در فروشگاه خود داشته باشد ضمن صورت جلسه به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده خواهد شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحانپور، با بیان این که از روز گذشته بازرسی‌ها از واحدهای صنفی لوازم خانگی شورع شده گفت: از شهریورماه تذکرات متعددی در ارتباط با عرضه کالای قاچاق، توسط اتحادیه لوازم خانگی به عرضه کنندگان لوازم خانگی داده شده و تا یکم مهر ماه به آن‌ها فرصت داده شد که کالاهای بدون فاکتور خود را از بازار جمع‌آوری کنند.

 طحانپور افزود:با مصادف شدن این موئد با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و روزهای تعطیل، بازرسی‌ها از روز گذشته توسط اتحادیه لوازم خانگی آغاز شده است.
 
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با اشاره به چگونگی بازرسی از واحدهای صنفی گفت: بازرسان به صورت سرزده به واحدهای صنفی رفته و واحدهایی که امکان فروش کالای بدون فاکتور یا قاچاق داشته باشد توسط بازرسان اتحادیه از این واحدها درخواست فاکتور و صورت حساب می‌شود و در صورت عدم ارائه برگه‌های مورد نیازکالاهای موجود قاچاق شناخته خواهد شد.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها به صورت طولانی مدت انجام می‌شود زیرا این واحدها دارای کالای ماندگاری هستند وامکان دپو کالایی مانند لوازم خانگی  وجود دارد به همین علت بازرسی‌ها به یک بار بازدید ختم نمی‌شود و به صورت مکرر ادامه خواهد داشت.

طحانپور در ارتباط با برنامه‌های اتحادیه لوازم خانگی و ستاد قاچاق برای بازرسی از انبارهای  دپو لوازم خانگی اظهار کرد: مغازه‌ها با توجه به حجم کالاها و بالا بودن هزینه انبارهای اختصاصی کالاهای خود را در انبارهای عمومی دپو می کنند، پس بنابراین بازرسین ستاد قاچاق کالا و ارز از این انبارها بازدید می‌کنند واگر با کالای قاچاقی روبه‌رو شوند به صورت قاطع با آن‌ها برخورد و کالاهای قاچاق را توقیف می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: با توجه به اعتمادی که دولت به اصناف کرده، امیدواریم به خوبی از پس انجام این کار برآییم، همچنین اعتقاد بیشتر کارشناسان بر این است که راه درست مبارزه با قاچاق همین امر بوده زیرا اصناف کشور شناخت بهتری از واحدهای صنفی متخلف و کالاهای قاچاق دارد.

وی در پایان به جرام در نظر گرفته شده توسط سازمان تعزیرات اشاره و افزود: جرائمی که در ماده 18سازمان تعزیرات برای ارائه کنندگان واحدهای صنفی در نظر گرفته شده عبارت است از، سازمان تعزیرات واحدهای متخلف را برای بار اول، حدود 2برابر قیمت کالا ،واحدهای متخلف را جریمه می‌کنند و برای بار دوم و سوم، 4 و6 برابر و بار چهارم با نصب بنر و تعطیلی این واحد با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

نظر شما چیست؟