اخبار لوازم خانگی

بیش از چهار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمان کشف شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمان مهدی حسینی نژاد افزود: 390 بازرسی از واحدها صنفی در سطح عمده و خرده فروشی توسط کارشناسان و بازرسان معاونت بازرسی این سازمان در شش ماه نخست سال جاری انجام شد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وی اظهار کرد: تاکنون 26 پرونده در زمینه کالای قاچاق در استان کرمان تکمیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: عمده کشفیات انجام شده در بخش کالای قاچاق در استان کرمان انواع گوشی تلفن همراه، لوازم خانگی، لوازم صوتی تصویری، کالاهای دخانی، لوازم آرایشی بهداشتی، انواع نوشیدنی و آبمیوه خارجی، مکمل های دارویی و غذایی و موارد دیگر است.
حسینی نژاد مبارزه با قاچاق کالا را امری مهم و در راستای حمایت از تولید ملی، پایان بیکاری و رونق اقتصاد ملی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر این مهم تاکید داشته اند که 'ما اگر بخواهیم تولید داخلی را افزایش داده و واقعا کار ایجاد کنیم، باید مبارزه با قاچاق کالا را امری اساسی تلقی کنیم'.
وی کاهش میزان اشتغال، ضعیف شدن تولیدکنندگان داخلی، اخلال در نظام اقتصادی کشور و کاهش انگیزه سرمایه گذاری را از پیامدهای مهم اقتصادی قاچاق کالا عنوان و تصریح کرد: قاچاق کالا موجب محقق نشدن درآمدهای پیش بینی شده دولت، اتلاف منابع ارزی، ضعیف شدن توان پیش بینی اوضاع اقتصادی برای عاملان اقتصادی و ایجاد فضای رقابتی نابرابر برای تولید داخلی، بیکاری و غیره می شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تقدیر از دستگاه های مربوط در حوزه بازرسی از واحدها و کشف کالای قاچاق در استان کرمان یادآور شد: بازرسی های این سازمان در قالب گشت های مشترک با تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و اتحادیه مربوطه انجام می شود و با قوت ادامه دارد.
حسینی نژاد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، فروش کالای قاچاق و غیره مراتب را به شماره تلفن 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و ادارت این سازمان مستقر در شهرستان ها اطلاع دهند.

نظر شما چیست؟