اخبار لوازم خانگی

جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق از مرزها یک ضرورت است

ال کا ایران : عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت مقابله جدی با پدیده قاچاق گفت: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا باید منویات مقام معظم رهبری به مرحله عمل برسد و همان مسیری را که معظم له ترسیم کرده اند، اجرایی شود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدمهدی افتخاری با تاکید بر اینکه توان ارزشی نیروهای مرزی کشور قابل تقدیر است اما این توان باید افزایش یاید، افزود: حذف بروکراسی و قوانین پیچیده از گمرکات ، مشکلات را کاهش خواهد داد ضمن اینکه دستگاه های نظارتی و قانونگذار باید جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی با بیان اینکه اجرای درست قانون همت همگانی می‌خواهد، اظهار کرد: کالاهای قاچاق با روش‌های مختلفی وارد می شود که از جمله آنها واردات یک کالا ذیل تعرفه کالاهای دیگر، کم اظهاری در حجم واردات و ارزش کالا، سوء استفاده از مناطق آزاد تجاری و ورود کالا به منظور ترانزیت و عدم خروج آن تنها برخی از روش‌های شناخته شده قاچاقچیان کالا به داخل کشور است که باید این موارد مورد توجه دستگاه های نظارتی باشد.

افتخاری با اشاره به اینکه در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه نیز بر لزوم مبارزه با قاچاق از مبداء تا مقصد تأکید شده است، گفت: پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا از مبادی ورودی تا محل عرضه‌ اهمیت زیادی دارد و باید ابزار مناسب و پیشگیرانه‌ای برای آن طراحی شود.

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی گفت: بسترسازی‌های لازم برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق بخصوص قاچاق سازمان یافته از مرزهای کشور، ضروری است و باید تمهیدات لازم برای مقابله با آن فراهم گردد.

نظر شما چیست؟