اخبار لوازم خانگی

دور جدید مبارزه با قاچاق لوازم خانگی آغاز شد/ عرضه اعتباری ماشین آلات ایتالیایی

ال کا ایران : رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران از آغاز دور جدید مبارزه با قاچاق لوازم خانگی در سطح عرضه خبر داد و گفت: در این طرح که از روز شنبه(یکم آبان) آغاز شده است، بازرسان اتحادیه با مراجعه به واحدهای صنفی، کالاهای بدون اصالت را شناسایی و به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش می کنند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحانپور در نشستی خبری گفت: در این طرح، بازرسان اتحادیه وجود کالاهای بدون اصالت را صورتجلسه می کنند و از مسوول مستقر در واحد صنفی امضا می گیرند.
وی ادامه داد: کالاهای صورتجلسه شده، نزد واحد صنفی امانت می مانند و واحد صنفی حق فروش آنها را ندارد تا سازمان تعزیرات تکلیف آنها را روشن کند؛ در صورتی که این کالاها عرضه شود، واحد صنفی در مرتبه نخست دو برابر قیمت آن کالا، در مرتبه دوم چهار برابر و در مرتبه سوم شش برابر قیمت آن کالا جریمه می شود.
طحانپور با رد افزایش قیمت انواع لوازم خانگی که گفته می شود با اجرای طرح مبارزه با قاچاق لوازم خانگی در بازار رخ داده است، گفت: اتحادیه در حال جمع آوری قیمت عرضه محصولات داخلی و خارجی از کارخانه ها و نمایندگی نشان های مختلف است و به محض اینکه این اسناد جمع آوری شود، برای اطلاع مردم در پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه صنف فروشندگان لوام خانگی تهران به اشتراک گذاشته خواهد شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، برای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، در برخی از مراکز عرضه لوازم خانگی مانند «امین حضور» نمایندگانی انتخاب و بازرسانی فعال کرده ایم.
رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوام خانگی تهران با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای قاچاق از سطح عرضه جمع آوری شده اند، گفت: شنیده می شود برخی ها در اطراف مراکزی مانند امین حضور محل گرفته و کالاهای قاچاق خود را در آنجا انبار کرده اند.
وی تعداد واحدهای عرضه کننده لوازم خانگی در تهران را حدود دو هزار و ۱۵۰ واحد اعلام کرد و گفت: از این میزان یک هزار و ۶۵۰ واحد دارای پروانه کسب هستند و کمتر از ۵۰۰ واحد بدون پروانه فعالیت می کنند؛ البته ۲۰۰ واحد بدون پروانه در حال طی کردن مراحل دریافت پروانه هستند.
به گزارش ایرنا، طرح تشدید مبارزه با قاچاق لوازم خانگی از اول مهرماه به طور همزمان در سراسر کشور کلید خورد. ادامه این طرح از ۱۵ مهر در بازار انجام شد و مسوولیت بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق در فروشگاه ها و مغازه ها به اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف شهرستان ها واگذار شده است.
قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هفته گذشته اعلام کرد: هشت هزار و ۴۳۰ اتحادیه صنفی در سراسر کشور وجود دارد که در نتیجه توافق میان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اتاق اصناف ایران، این ظرفیت در کنار ستاد قرار گرفته شد تا در بخش مبارزه با قاچاق کالای قاچاق از آن استفاده شود.
وی افزود: در این ارتباط، اتحادیه ها در یک دوره ۲ ماهه نقش خود را در مبارزه با قاچاق کالا نشان داده و با ظرفیت خوبی وارد شدند و بازار کشور را به شیوه مناسب از کالاهای قاچاق پالایش کردند.

 عرضه اعتباری ماشین آلات ایتالیایی برای نوسازی کارخانجات لوازم خانگی
طحانپور در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت واحدهای مشکل دار تولید لوازم خانگی از جمله ارج، پارس الکتریک و آزمایش اشاره کرد و گفت: مشتری هایی از بخش خصوصی برای خرید ارج و آزمایش حضور پیدا کرده اند و اقدام هایی در این ارتباط انجام شده است.
وی قدیمی بودن تکنولوژی را یکی از مشکلات این واحدهای تولیدی ذکر کرد و افزود: دو روز گذشته با یک ایرانی مقیم ایتالیا که در بخش ساخت ماشین آلات تولید لوازم خانگی فعالیت می کند مذاکراتی انجام شد و وی اعلام آمادگی کرد که ماشین آلات را به طور اعتباری به تولیدکنندگان عرضه کند.
رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوام خانگی تهران گفت: قرار است کارخانه های ارج و آزمایش را برای برخورداری از این شرایط به این تولیدکننده ماشین آلات معرفی کنیم.

 برگزاری پنجمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی
رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوام خانگی تهران همچنین از برگزاری پنجمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی در روزهای پنجم تا هشتم آبانماه امسال خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور ۳۲ برند داخلی و خارجی در محل نمایشگاه های مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.
طحانپور با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از این برندها داخلی و ۴۰ درصد خارجی هستند، افزود: برندهای خارجی حاضر در این نمایشگاه، برندهایی دارای نمایندگی و شناسنامه هستند.
وی گفت: در این نمایشگاه فروش اعتباری انجام نمی شود اما خریداران می توانند از تخفیف های سه تا هفت درصدی برخوردار شوند.

نظر شما چیست؟