اخبار لوازم خانگی

خرید کالاهای ایرانی دور انداختن پول نیست/نیمی از تولیدات شهاب صادر خواهد شد

استقبال از غرفه شهاب، میل مصرف کننده به خرید کالای با کیفیت ایرانی را متبادر می کند اما متاسفانه برخی از تولیدکنندگان داخلی کاری کرده اند که مصرف کننده با شنیدن نام کالای ایرانی، فکر دور انداختن پول خودرا می کند و "عدم کیفیت" اولین ذهنیت خریدار خواهد بود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ولی زاده مدیرعامل تازه منصوب شده شهاب (TCL)  شرایط نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرده و استقبال بازدیدکنندگان از غرفه شهاب را برخلاف تصورات تولید کنندگان داخلی دانست.

ولی زاده در گفتگو با خبرنگار ال کا ایران در خصوص حضور گروه شهاب در پنجمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی بیان داشت : متاسفانه فرهنگی در جامعه رواج یافته که هر کالای خارجی می تواند از لحاظ کیفیت از کالای تولید داخل ارجعیت خرید داشته باشد اما به واقع اینگونه نیست.این فرهنگ آنچنان در جامعه گسترش یافته که طرز تفکر تولیدکنندگان داخلی را نیز تحت شعاع خود قرار داده است.اما رسالت شهاب بر این نبوده و ما معتقدیم که کالای داخلی با کیفیت، مصرف کننده را جذب خواهد کرد.

مدیرعامل شهاب در ادامه افزود : استقبال از غرفه شهاب، میل مصرف کننده به خرید کالای با کیفیت ایرانی را متبادر می کند اما متاسفانه برخی از تولیدکنندگان داخلی کاری کرده اند که مصرف کننده با شنیدن نام کالای ایرانی، فکر دور انداختن پول خودرا می کند و “عدم کیفیت” اولین ذهنیت خریدار خواهد بود.

ولی زاده با گلایه از وجود رابطه های پشت پرده در خصوص واردات کالای قاچاق و البته برخی از برندهای لوازم خانگی بیان کرد : قرار نیست کالای خارجی وارد کشور نشود.حضور برخی از برندهای معتبر دنیا قطع به یقین به رقابتی کردن بازار در جهت تولید با کیفیت کمک خواهد کرد.اما اینکه برخی به واسطه ی رابطه هایی که دارند برخی از برندها را وارد کشور کنند و با تبلیغات گسترده انحصاری برای خود به وجود بیاورند، کم لطفی مسئولین نسبت به تولیدکنندگان با کیفیت داخلیست.

وی ادامه داد : اگر قرار به حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی است باید در امر تولید تسهیل صورت گیرد.فشارهای سازمان مالیاتی و دیگر نهادهای مرتبط با کارخانجات تولیدی، عملا کمکی به تولیدکنندگان داخلی نمی کند و نتیجه اش می شود سوق بازار به سمت کالاهای خارجی و کالای قاچاق و این یعنی مرگ تدریجی تولیدات داخلی کشور.

ولی زاده در خصوص صادرات محصولات شهاب، به خبرنگار ال کا ایران گفت : صادرات کالا مستلزم افزایش تولید و این افزایش تولید، نیازمند بازار فروش است که تا به امروز حجم گسترده ای از این بازار در اختیار کالای قاچاق بود.

اتحادیه لوازم خانگی قدم های مثبت و موثری در این زمینه برداشته است و در حال حاضر حجم زیادی از این کالاها از سطح بازار جمع‌آوری شده است.اما نگرانی از آنجا شروع می شود که این کالاها به انبارها انتقال یافته که باید با ادامه روند طرح مبارزه با قاچاق کالا و نظارت دقیق بر آن، از ورود این کالاها از انبار به دست مشتری جلوگیری شود.

با این حال گروه شهاب در زمینه صادرات و دست یابی به بازار منطقه به نتایج خوبی دست یافته است و به زودی محصولات شهاب راهی کشورهایی نظیر عراق و افغانستان خواهد شد.البته گفتگو جهت حضور این محصولات در بازار منطقه CIS نیز در حال پیگیری است که به زودی نتایج آن از طریق رسانه های اعلام خواهد شد.

مدیرعامل گروه شهاب در ادامه در خصوص میزان تولید شهاب بیان کرد : طبق برنامه های اعلام کرده به کارگروه اجرایی شهاب، بنا بر افزایش تولید 4 برابری در سه ماه آینده را در اولویت کاری گروه شهاب قرار داده ایم و قرار بر این است که بیش از نیمی از این محصولات را به بازار منطقه صادر کنیم.

ولی زاده در پایان خاطرنشان کرد : تولیدات با کیفیت داخلی، حمایت همه جانبه دولت و مردم را می طلبد.خرید هر کالای خارجی که اکثرا قاچاق نیز می باشند یک کارگر ایرانی را به مرز بیکاری و معظلات آن نزدیک می کند که تاثیرات منفی آن گریبانگیر کل جامعه خواهد بود.

نظر شما چیست؟