اخبار لوازم خانگی

در طرح برخورد با قاچاق اتحادیه لوازم خانگی از دولت هم جلوتر بوده است

دکتر اجتهادی معاون مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات حکومتی شامگاه جمعه از پنجمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی در ضلع جنوبی مصلی تهران بازدید کرد.در این بازدید که با همراهی محمد طحان پور رییس اتحادیه لوازم خانگی توام بود، دکتر اجتهادی با حضور در اکثر غرفه های نمایشگاه و گفتگو با صاحبان غرفه ها از نزدیک با روند تولید کالا در ایران و مشکلات پیش روی آن آشنا شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل ازاتحادیه لوازم خانگی تهران، اجتهادی در پایان این بازدید دو ساعته از نمایشگاه در گفتگوی اختصاصی با نشریه لوازم خانگی در خصوص کیفیت نمایشگاه اظهار داشت: دیدن نمایشگاه و محصولات ارائه شده در آن مایه افتخار هر ایرانی است و با توضیحاتی که صاحبان غرفه ها ارئه کردند در برخی موارد کیفیت کالاهای تولید داخل از برندهای معتبر و مشهور خارجی حتی بهتر است.
وی در همین رابطه افزود: وظیفه همه مسولین این است که به تولید کنندگان ایرانی و کسانی که واردات قانونی و مجاز انجام می دهند کمک کنیم تا نام ایران بیش از پیش سرافراز شود.
وی حمایت از تجارت قانونی را وظیفه مسولین قلمداد کرد و تاکید نمود: قاچاق مانند سیل ویرانگر تولید داخل را نابود می کند و باعث بیکاری کارگران ایرانی می شود.
وی در مورد پیش بینی خود از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: همه از این طرح استقبال می کنند چون تنها راه نجات همین است و در این مدت کوتاه نیز متوجه شده ایم اجرای طرح باعث بالا رفتن میزان فروش کالاهای داخلی شده است که همه دنبال همین نتیجه بودیم.
وی افزود چه تولید کنندگان داخلی چه مونتاژ کاران و چه وارد کنندگان قانونی همه یک حرف دارند و اینکه جلوی قاچاق گرفته شود و وظیفه همه مردم و مسولین کمک به تحقق این حرف تولید کننده ها و مقام رهبری است.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه لوازم خانگی در اجرای این طرح موفق و پیشرو بوده است تاکید کرد: استقبال گسترده از اجرای طرح موید کار درست اتحادیه است و بازدید امروز از نمایشگاه ثابت کرد شایعات مربوط به افزایش قیمتها و کمیاب شدن محصول در بازار کاملا بی اساس است.
وی افزود: با اجرای این طرح منافع برخی به خطر افتاده است و اینگونه وانمود می کنند که دولت محترم مخالف اجرای این طرح است در حالیکه حرف دولت این است که تدبیری اتخاذ شود تا اجرای طرح خدای نکرده با شکست مواجه نشود.
دکتر اجتهادی در مورد سرنوشت کالاهای مکشوفه نیز گفت: بر اساس قانون کالاهای مکشوفه حق بازتوزیع در بازار داخل کشور را ندارند اما اجازه صادرات به این دسته از کالاها داده شده است البته برخی اجناس خاص با مصوبه دولت می تواند در داخل بازتوزیع گردد که البته لوازم خانگی جز این دسته از کالاها نیست.
وی در مورد آمار کالاهای مکشوفه نیز گفت: در شش ماهه اخیر 27 درصد افزایش داشته ایم که البته این به معنی افزایش کالای قاچاق نیست بلکه بیانگر این است که ریسک قاچاق بالا رفته است و حتی در استانهای مرزی نیز دیگر کسی رغبت به خرید این دسته از کالاها را ندارد.
وی در همین رابطه افزود نیروی انتظامی با راه اندازی قرارگاه مقابله با قاچاق در همه استانها کار خوبی انجام داده که امیدواریم با راه اندازی سامانه جامع گمرکی کشوری و همچنین سامانه کدشناسایی کالا و کد رهگیری کالای قاچاق مجال عرض اندام در کشور را نداشته باشد.دکتر اجتهادی در خاتمه گفتگوی خود با بیان اینکه اتحادیه لوازم خانگی در اجرای این طرح حتی از دولت هم جلوتر بوده است ابراز امیدواری کرد با اطلاع رسانی مناسب و کمک اتحادیه ها تمامی کالاهای قاچاق از بازار جمع آوری شود و حتی یک پرونده نیز در این خصوص در دستگاههای ذیربط تشکیل نشود.

نظر شما چیست؟