اخبار لوازم خانگی

راه اندازی بخش جدید سامسونگ برای پرینتر

سامسونگ بخش جدیدی را برای تولید پرینتر راه اندازی کرد

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سامسونگ حدود یک ماه پیش به طور رسمی خبر واگذاری و فروش واحد تولید پرینترهای خود را به HP به مبلغ 1.05 میلیارد دلار منتشر نمود. از آنجایی که سامسونگ بدنبال آزاد کردن نقدینگی و تمرکز بر روی هسته کسب و کارهای خود است، این اقدام تلاشی در جهت بازسازی این شرکت محسوب می شود.

واگذاری این بخش گامی به سوی تحقق این هدف محسوب شده از طریق موقعیت شرکت HP را بعنوان پیشروی این صنعت در بازار را تحکیم می بخشد. انتظار می رود این معامله در نیمه دوم سال 2017 صورت گیرد.

حالا سامسونگ برای پرینترهای خود اقدام به توسعه یک نهاد مجزا تحت عنوان S-Printing Solution نموده که قرار است تا موعد بسته شدن قرار داد فعالیت کرده وبعد از آن در نیمه دوم سال اختیار تمام زیرمجموعه های این واحد به طور رسمی به دست HP سپرده شود.

کیم کی-هو که سابقا نایب رییس بخش پرینترهای سامسونگ بوده به مدیریت این شرکت زیر شاخه جدید منصوب شده است. براساس معامله ای که بین دو شرکت منعقد شد مجوز فروش همه محصولات HP با نام تجاری سامسونگ در کره جنوبی به این شرکت داده شد. به موجب بخشی از این قرارداد امتیاز مرکز تحقیقات این بخش در شهر سوان، یک مرکز تولیدی در کشور چین و بیش از 50 فروشگاه در سراسر جهان به شرکت اچ پی واگذار شده است.

اچ پی نیز تمامی کارمندان این بخش را به استخدام خود در آورده و اعلام نمود هیچ کدام از این کارکنان را اخراج نخواهد کرد.

این قرارداد که احتمالا طی یکسال آینده نهایی خواهد شد، قطعا برای هر دو طرف سود کلانی در پی خواهد داشت. همچنین با این خرید، اچ ‌پی فرصتی بی سابقه برای پر رنگ کردن حضور خود در آسیا خواهد داشت و می ‌تواند به راحتی از تکنولوژی چاپگرهای سامسونگ بهره ‌برداری کند.

نظر شما چیست؟