اخبار لوازم خانگی

قاچاق از دلایل اصلی کاهش تولید و آفت اقتصاد کشور است

ال کا ایران : عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات کالای قاچاق به کشور باعث کاهش تولید داخلی شده و ضربه بسیار مهلکی به اقتصاد وارد کرده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قاسم ساعدی افزود: امروز باید جلوی ورود کالای قاچاق گرفته شود چرا که وجود کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، توان و قدرت تولید کننده داخلی را می گیرد و او را فلج می کند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا از آسیب هایی است که می تواند ریشه های تولید ملی و اقتصاد پویای یک کشور را بخشکاند؛ از این رو لازم است دستگاه های دولتی عزم جدی تری را برای کنترل و نظارت بر واردات کالا در گمرکات داشته باشند .

ساعدی ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا ، مجلس شورای اسلامی نیز جدی تر عمل خواهد کرد و نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی و دیگر کمیسیون ها باید کارگروهی را تشکیل دهند و دولت را ملکف به نظارت جدی در این حوزه کنند.

وی با بیان اینکه مسیرهای طولانی مرزهای ایران که شامل مرز هوایی، خشکی و آبی می شود، نیاز به نظارت دقیق تر برای واردات دارد و ضعف عملکرد دستگاه های نظارتی قابل توجیه نیست.

نماینده مردم هویزه و دشت آزدگان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابر تاکید مقام معظم رهبری برای مبارزه با قاچاق کالا ، مقابله با این پدیده شوم بر همه تکلیف است و باید در هر سطحی که باشد، پیگیری شود.

نظر شما چیست؟