اخبار لوازم خانگی

کاهش قابل توجه اتصال به اینترنت از طریق دسکتاپ

برای اولین بار، کاربران اینترنت دستگاه های دیجیتال همراه از دسکتاپ ها بیشتر شده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طبق اعلام شرکت نظارت بر اینترنت StatCounter، برای اولین بار تعداد کاربرانی که در سرتاسر جهان با استفاده از دستگاه های دیجیتال همراه به اینترنت متصل شده اند نسبت به کسانی که با استفاده از کامپیوتر دسکتاپ به اینترنت متصل شده اند بیشتر شده است! در این بین، دستگاه های تلفن همراه و تبلت ها ۵۱٫۲ درصد و دسکتاپ ۴۸٫۸ درصد از سهم ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده اند. این برای اولین بار در طول مدت فعالیت StatCounter است که این اتفاق می افتد.

این یک لحظه بزرگ در وب است، این اتفاق به معنی این است که اگر برخی سازمان ها و مراکز تاکنون به سمت استفاده از دستگاه های همراه جهت خدمات اینترنتی خود روی نیاورده اند، باید هرچه سریع تر به این جرگه بپیوندند وگرنه روندی رو به عقب را تجربه خواهند کرد.

همچنین مشخص شده است که آنچه بر بازار تاثیر می گذارد نحوه دسترسی است، و در کشورهایی که بازار از بلوغ کافی برخوردار نیست و البته ۷۵ درصد استفاده از اینترنت را به خود اختصاص داده اند، مانند کشور هند، انتخاب پلت فرم های موبایل از روش انتخابی دسترسی به اینترنت جدا هستند. اما در بیشتر بازارهای بالغ، مانند ایالات متحده امریکا و بریتانیا و ایرلند هنوز می توان نوساناتی درحمایت از دسکتاپ را مشاهده کرد ولی به هر حال شکافی در این میان وجود دارد.

به گزارش کلیک، با توجه به نقاط عطف دیگر که اخیرا از آن مطلع شده ایم، شاید این خبر خیلی تعجب برانگیز نباشد. برای مثال در آوریل سال گذشته، comScore نشان داد که در ایالات متحده آمریکا، تعداد کاربران اینترنت که از پلت فرم های موبایل استفاده می کنند از کسانی که فقط از طریق دستگاه های دسکتاپ متصل می شوند بیشتر است. این گزارش، کاربرانی که از هر دو روش به اینترنت متصل می شوند را شامل نمی شد. همچنین گوگل اعلام کرده است که از ماه مه گذشته، بیشتر جستجوهایی که از طریق موتور آن صورت گرفته است با استفاده از سیستم عامل های تلفن همراه بوده است و جستجو از طریق دسکتاپ سهم کمی داشته است.

البته زمانی زیادی در پیش است، اما هنوز بسیاری از برندها علاقمند به استفاده از دسکتاپ هستند و دستگاه های همراه در اولویت دوم قرار دارند. شاید تغییرات خیلی سریع تر نیز اتفاق بیفتد.

نظر شما چیست؟