اخبار لوازم خانگی

کیفیت خدمات پس از فروش؛ میل به خرید کالای ایرانی را افزایش می دهد

شرکت آبسال که به مشتریان ماشین لباس شویی خود گارانتی 28 روزه، جهت پس گرفتن محصول را می دهد، حتی اگر محصول مورد استفاده قرار گرفته باشد.و یا شرکت ال جی که در تمامی سرویس های درب منزل خود حتما یک خانم به همراه سرویس کار را به درب منزل میفرستد و مطمعا این عملکرد خوب رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نظر می رسد وضعیت کیفی تولیدات داخلی به حد مطلوبی رسیده و گزارش های رسیده از بازار حاکی از ابراز رضایت خریداران از محصولات تولید داخل است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» عنوان کرد : واقعیت این است که ما در ساخت بسیاری از اقلام لوازم خانگی پیشرفت چشمگیری داشته ایم و اجاق گازهای تولید داخلی یکی از همان کالاهای با کیفیت است.

وی در ادامه افزود : من در بسیاری از برنامه های رسانه ملی و گزاراش های خبری عنوان کرده ام که به هیچ وجه اجاق گاز خارجی نخرید چرا که برای خرید یک اجاق گاز خارجی هزینه ای بالغ بر 5 الی 6 میلیون تومان را در بر خواهد داشت در حالی که با خرید یک اجاق گاز داخلی که از لحاظ کیفیت و زیبایی طراحی و ظاهری هیچ چیزی کمتر نسبت به نمونه خارجی خود ندارد، مبلغی نزدیک به 4 میلیون تومان کمتر هزینه خواهید کرد.

طحان پور اداه داد : این رشد کیفیت منحصر به اجاق گاز نبوده و در تولید برخی از لباس شویی ها و یخچال فریزرها به کیفیت عالی و مطلوب رسیده ایم.

طحان پور در پاسخ به خبرنگار «ال کا ایران» در خصوص خدمات پس از فروش بر افزایش رضایت مشتری و میل به خرید کالای ایرانی چه تاثیری خواهد داشت؛ عنوان کرد:  مشکل عدم صداقت و اعتماد به مبحث گسترده و پیچیده ای مبدل شده است که آثار مخرب آن در تمامی بخش ها در حال نمایان شدن است و یکی از زمینه های آن بخش خدمات پس از فروش و سرویس کاران کارخانجات می باشد.

وی با اشاره به اینکه خود مستقیما با تعداد زیادی از سرویس کارهای کارخانه صحبت کرده است، بیان کرد : کارخانجاتی که آمار ارائه شده تولیدشان 100 هزار عدد است اما به واقع در حال تولید و فروش 300 هزار عدد محصول می باشند، شروع کارشان بر مبنی عدم صداقت می باشد.به دنبال آن سرویس کاران آن کارخانه اگر به عنوان مثال برای حل مشکل فنی یخچال به درب منزل بروند و متوجه علت اصلی مشکل در خط تولید شوند جرات اعلام مشکل به مدیر فنی کارخانه را ندارند چرا که اعلام اشکال به مدیر فنی مصادف با اخراج آنها خواهد بود و این سیکل دروغ همینطور در حال تکرار شدن است.

طحان پور افزود : اگر به دنبال فرهگ درستی در این زمینه هستیم باید این سیکل عدم صداقت پایان دهیم.اگر آن سرویس کار به مدیر کارخانه اطلاع داد که این بخش تولی دچار مشکل است که این قطعه خراب را تولید می کند باید مورد تشویق قرار گیرد و این یعنی یک فرهنگ درست اقتصادی و اجتماعی که مارا به سمت پیشرفت در زمینه کیفیت سوق می دهد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی  اظهار داشت : فرهنگ “مشکل من نیست” و “به من ربطی ندارد” را حذف کنیم.در واقع هم مشکل ماست و هم به ما ربط دارد.اگر شخصی به اتحادیه بیاید و بدون در نظر گرفتن جایگاه اجتماعی و تفکری او به مشکلش رسیدگی شود قطع به یقین اثرات مثبت آن در خیابان، در منزل و در ارتباط با خانواده و جامعه دیده خواهد شد.

وی با اشاره به برخی از تولیدکنندگان داخلی و برندهای خارجی که در حوزه خدمات پس از فروش عملکرد مناسبی داشته اند گفت : نه اینکه کل کارخانجات و برندهای لوازم خانگی دچار این معضل هستند، بلکه برخی از آنها در ارائه خدمات عملکرد خوبی داشته اند که رضایت مشتریان را نیز به همراه داشته است.

به عنوان مثال شرکت آبسال که به مشتریان ماشین لباس شویی خود گارانتی 28 روزه، جهت پس گرفتن محصول را می دهد.حتی اگر محصول مورد استفاده قرار گرفته باشد.و یا شرکت ال جی که در تمامی سرویس های درب منزل خود حتما یک خانم به همراه سرویس کار را به درب منزل میفرستد.

وی در پایان بیان کرد : بسیاری دیگر از تولیدکنندگان داخلی و برندهای خارجی می توانند مانند این دو شرکت عمل کنند اما در زمینه خدمات پس از فروش کم کاری می کنند و ثمره اش می شود عدم رضایت مصرف کننده که در واقع دودش به چشم خودشان می رود.

 

نظر شما چیست؟