اخبار لوازم خانگی

واردکنندگان کالاهای قاچاق به قانون‌گریزی آشنا هستند/ مبادی رسمی به طور دقیق کنترل شود

ال کا ایران : رئیس اتاق اصناف لالی ( استان خوزستان ) گفت: قاچاقچیان برای واردات کالاهای قاچاق به کشور اسناد قانونی در دست دارند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد فاریابی اظهار داشت: برخورد قهرآمیز با کالای قاچاق در سطح عرضه نه تنها کارساز نیست، بلکه منجر به تشنج در بازار و تزلزل در بنگاه های توزیعی می شود؛ بنابر این باید مبادی ورودی و رسمی مورد کنترل و نظارت قرار گیرد.

وی افزود: اگرچه در قانون آمده که مدارک کالاهای وارداتی باید دارای اسناد مثبته باشد اما منظور از اسناد مثبته مشخص نیست و برخی آن را به فاکتور و برخی هم به برگ سبز مرتبط می دانند در حالی که همگان بر این امر متفق القولند که بازرگان و تجار برگ سبز خود را برای عرضه در خرده فروشی تکثیر نمی کند.

رئیس اتاق اصناف لالی گفت: قاچاقچیان برای ورود کالاهای قاچاق به کشور اسناد قانونی به دست دارند و اتفاقا از سوی برخی افراد پرنفوذ هم مورد حمایت قرار می گیرند و به قانون گریزی آشنا هستند.

وی تصریح کرد: بخش عمده اجناس قاچاق از مبادی قانونی و رسمی و بخشی دیگر با سوء استفاده از کارت بازرگانی، خریداری از مرزنشینان و چتربازان و یا کم‌اظهاری وارد کشور می شود ضمن اینکه میزان اجناس قاچاق در شهرهای نزدیک به مرز بسیار و در شهرهای دورتر از مرز کمتر است.

نظر شما چیست؟