اخبار لوازم خانگی

سامسونگ دستیار هوش مصنوعی گلکسی S8 را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد

سامسونگ روز گذشته اعلام کرد سرویس دستیار دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی اختصاصی اش را همراه با گلکسی S8 عرضه خواهد کرد، دستیاری که طبق اخبار منتشر شده احتمالاً Pixby نام خواهد داشت.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، همان طور که اطلاع دارید این کمپانی چندی پیش خبر از تصاحب شرکت Viv Labs داد، که از سوی خالقین دستیار صوتی اپل یعنی Siri هدایت می گردد. سامسونگ قصد دارد پلتفرم AI این آزمایشگاه با نام Viv را در اسمارت فون های سری گلکسی پیاده سازی کرده و خدمات آن را به لوازم خانگی و دیوایس های پوشیدنی نیز تعمیم دهد.

گفتنیست آینده بخش موبایل این کمپانی تا حد زیادی به موفقیت گلکسی S8 وابسته است، زیرا بحران نوت 7 به تنهایی توانست بیش از 5.4 میلیارد دلار زیان به بار آورد، وضعیتی که تا سه ماهه اول سال 2017 نیز ادامه خواهد یافت.

سرمایه گذاران و تحلیلگران معتقدند گلکسی S8 باید آنقدر قدرتمند و متفاوت باشد که مشتریان و خریداران بالقوه را به سمت خود بکشاند.

البته سامسونگ در مورد خدمات ارائه شده توسط این دستیار هوش مصنوعی چیزی نگفت، اما مشتریان می توانند از سرویس های شخص ثالث به راحتی بهره گیرند. «ری اینجونگ» معاون اجرایی این کمپانی اظهار داشت:توسعه دهندگان می توانند سرویس های خود را به دستیار هوشمند ما متصل کنند. حتی اگر سامسونگ مستقیماً فعالیتی نکند، هرچه خدمات بیشتری به این AI ارتباط یابد، باهوش تر خواهد شد و فعالیت های بیشتری را خواهد آموخت که در نهایت باعث ارتقاء تجربه کاربری مصرف کننده نهایی می گردد.

لازم به ذکر است شرکت های فناوری در رقابتی تنگاتنگ، مشغول هرچه بهتر کردن دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هستند تا تعامل کاربران با دیوایس ها را به صورت طبیعی تر و با تکیه بر ارتباط صوتی محقق سازند.

به گزارش دیجیاتو، سامسونگ نیز در همین راستا می خواهد به نوبه خود در این رقابت نقش پر رنگی را ایفا نماید، و به همین منظور قصد دارد شرکت های بیشتری را در حوزه هوش مصنوعی خریداری نماید.

نظر شما چیست؟