اخبار لوازم خانگی

جمع‌کردن قاچاق از جلوی چشم مردم، مبارزه با قاچاق نیست/ مشکل قاچاق در مبادی ورودی است

ال کا ایران : رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در طرح مبارزه با قاچاق کالا نباید یقه کاسبان را بگیریم، گفت: این کافی نیست که قاچاق را از انظار عمومی برداریم و اعلام کنیم که با قاچاق مبارزه می‌کنیم.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی فاضلی با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از غرفه مهر بازدید کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه، گفت: اصناف قاچاق را در سطح عرضه مدیریت می‌کنند اما مشکل قاچاق ما در مبادی ورودی است.

وی با بیان اینکه کنترل قاچاق در مبادی ورودی از حوزه ما خارج است، افزود: اگر قرار باشد مبارزه با قاچاق به صورت واقعی انجام گیرد باید مزیت تولیدات داخلی بالا برود تا قیمت تمام شده کالا باید برای مصرف کننده پایین بیاید.

رئیس اتاق اصناف ایران با اعلام اینکه تمهیدات و تسهیلات لازم برای حمایت از تولید ملی باید به اجرا برسد، اظهار داشت: این کافی نیست که قاچاق را از انظار عمومی برداریم و اعلام کنیم که با قاچاق مبارزه می‌کنیم.

فاضلی تاکید کرد: کاسبان بازار نسبت به طرح مبارزه با قاچاق کالا معترض نیستند،  اما حرف هایی برای گفتن دارند از جمله اینکه باید تعریف درستی از قاچاق ارائه شود زیرا چند ایستگاه برای رسیدن کالای قاچاق به بازار وجود دارد که تعریف درستی ندارند.  یک کالایی را کوله‌بر می‌آورد و مصرف‌کننده می‌خرد و وارد بازار می‌کند، چطور این کالا از ایست های بازرسی عبور می‌کند و به شهرها وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تعریف کالای قاچاق را باید قانونگذار ارائه کند، افزود: به عنوان کسی که بیش از ۴۷ سال است در این حرفه هستم، معتقدم که این روش جوابگو نیست زیرا کالای قاچاق در کانال‌های دیگر قرار می‌گیرد و شبکه های دیگر را آلوده می‌کند. پس باید همت ملی و عزم ملی باشد و اینکه هنرمندانه جنگ را به بازار منتقل کنند قابل قبول نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه باید نظام تعرفه‌ای را هم اصلاح کنیم، اظهار داشت: تعرفه‌ها باید در جهت مبارزه باقاچاق باشد و  همه ما فضا را برای قاچاق ناامن کنیم. نباید یقه کاسبان را بگیریم و بقیه را رها کنیم. البته کاری که ما در سطح عرضه انجام دادیم خوب است اما خودمان راضی نیستیم و باید کار با شدت بیشتری از مبادی ورودی انجام شود.

نظر شما چیست؟