اخبار لوازم خانگی

سامسونگ پتنتی از یک تلویزیون رول شونده به ثبت رسانید

سامسونگ پتنتی از یک تلویزیون رول شونده به ثبت رسانید

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، از مدت ها پیش خبر معرفی تلویزیونی جدید از سوی سامسونگ که می تواند مثل یک طومار رول شود در فضای منتشر شده بود. اخیرا این شرکت در سازمان مالکیت معنوی کره و دفتر ثبت علامات تجاری ایالت متحده پتنتی از یک نمایشگر رول شونده را به ثبت رسانیده که این رویا را تحقق می بخشد.

در حال حاضر مشخص نیست که این تلویزیون به منظور استفاده روز مره استفاده شود یا نه اما تحلیلگران این صنعت معتقدند اجرای این طرح به بهبود تجربه کاربری کمک شایانی خواهد نمود چرا که در مواقعی غیر لزوم می توان تلویزیون را رول کرد تا جای کم تری را اشغال کند و قابلیت جابجایی آسان تری داشته باشد.

 

طبق توضیحات سامسونگ در درخواست ثبت پتنتی که ارائه داد بود این نمایشگرهای رول شونده می تواند بعنوان تلویزیون، مانیتور، دستگاه های بازی و دستگاه های چند رسانه ای و …. عمل نماید. نمایشگرهای این دستگاه می تواند از جنس پنل های LCD ، LED و یا OLED باشند.

 

البته این امکان نیز وجود دارد که فناوری ثبت شده در این پتنت هیچگاه به ثمر نرسد. ساممسونگ هر روز حجم عظیمی از طرح های مفهومی جدیدی را به ثبت می رساند و حقوق برندها و قطعات بسیاری را محفوظ نگه می دارد؛ اما تنها بخش کوچکی از آن ها روی بازار را می بینند.

نظر شما چیست؟