اخبار لوازم خانگی

صادرات کالاهای قاچاق بادوام به کشورهای آسیب دیده در حال بررسی

ال کا ایران : به گفته معاون وزیر اقتصاد، در حال بررسی دستورالعمل‌های لازم برای صادرات کالاهای با دوام هستیم و تصمیم داریم به راهکاری برسیم که بتوانیم برخی کالاهای قاچاق با دوام را به کشورهای آسیب دیده همسایه در صورت وقوع زلزله، سیل و غیره صادر کنیم.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امین دلیری درباره سرنوشت توافق سازمان اموال تملیکی با سازمان غذا و دارو در جهت بررسی کالاهای قاچاق سلامت محور و توزیع مجدد به چرخه مصرف، اظهار کرد: به طور کلی کالاهای سلامت محور مانند دارو و مواد غذایی به دو صورت تصمیم گرفته می‌شود. یا مجوز برای مصرف داخلی به آن‌ها داده می‌شود و یا امحاء می‌شوند. اگر قرار باشند به مصرف داخلی برسند باید از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را بگیرند و اگر مجوز نگیرند باید امحاء شوند و توزیع مجدد در مورد آن‌ها لحاظ نمی‌شود بلکه امحاء خواهند شد.

رئیس سازمان اموال تملیکی همچنین گفت: توافقی که با رسول دیناروند – رئیس سازمان غذا و دارو – درباره اخذ مجوز برای کالاهای سلامت محور انجام شود. همچنان برقرار است و این سازمان کالاهای سلامت محور را بررسی کرده و برای ورود آن‌ها به مصرف تصمیم گیری خواهد شد. توجه داشته باشید که به دلیل حساسیت این نوع کالا ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد کالایی که سلامت آن مورد شبه است مورد مصرف قرار گیرد.

او افزود: البته اکنون جلوی توزیع کالاهای قاچاق را گرفته‌ایم و در حال فراهم کردن ساز و کارهایی هستیم که بتوانیم برای این کالاها تصمیم بگیریم.

دلیری همچنین درباره کالاهای با دوام توضیح داد: در مورد این کالاهای بادوام نیز با گمرک و ستاد مبارزه با کالای قاچاق کالا و ارز در حال اتخاذ تصمیم گیری برای رسیدن به دستورالعمل مشترک و مناسبی برای صاردات آن‌ها هستیم.

رئیس سازمان اموال تملیکی افزود: همچنین در حال پیگیری بررسی شرایطی هم هستیم که بتوانیم برخی از کالاهای با دوام را به کشورهای همسایه یا آسیب دیده و یا مثلا زلزله زده وسیل زده در شرایط بحرانی صادر کنیم.

به گزارش ایسنا، حدود شش ماه گذشته امین دلیری – رئیس سازمان اموال تکمیلی – و رسول دیناورند – رئیس سازمان غذا و دارو – به توافق رسیدند که کالاهای قاچاق شده سلامت محور توسط سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که سلامت آن‌ها محرز شد امکان ورود آن‌ها به چرخه توزیع وجود داشته باشد.

نظر شما چیست؟