اخبار لوازم خانگی

سطح عرضه را از وجود کالاهای قاچاق پاک می کنیم

ال کا ایران : رئیس اتاق اصناف ایران در برنامه زنده تلویزیونی تهران ۲۰ در شبکه تهران ضمن تقدیر از تلاش های ۴۵ روزه ی اتحادیه های صنفی در اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق، گفت: قاچاق پدیده ی خانِمان سوز اقتصاد ایران شده است اما با کمک اصناف، سطح عرضه را از وجودِ کالای قاچاق پاکسازی می کنیم.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی فاضلی گفت: هم اکنون بخش عظیمی از کالاهای قاچاق از دید عموم پنهان شده و توسط دست هایی پنهان در امر قاچاق، به شبکه های مجازی هدایت شده که دیگر برخورد با آن در دسترس ما نیست.
وی در ادامه با انتقاد از اینکه نظام پولی و مالی کشور در خدمت تولید نبوده و نیست و متاسفانه تولید در کشور ما توجیه اقتصادی ندارد، بر حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط تولیدی در راستای مبارزه نهادین با قاچاق کالا تاکید کرد.
وی نسبت تولید به توزیع را در شرایط فعلی نگران کننده توصیف کرد و ضمن بیان اینکه این نسبت در دهه اول انقلاب ۴۲ به ۵۸ بوده اما هم اینک نسبت تولید به توزیع ۲۲ به ۷۸ است، ادامه داد: متاسفانه در دهه اخیر سوداگری و مشاغل غیر مولد در اقتصاد ایران رشد فوق العاده ای داشته و به تولید ملی آسیب جدی وارد کرده است.
فاضلی در خصوص افزایش بی رویه واحدهای تجاری در کلان شهرهایی همچون تهران نیز متذکر شد: سهم فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در نظام توزیع ایران اندک است و این سهم باید در کلان شهرهایی همچون تهران گسترش پیدا کند.
وی در عین حال تصریح کرد: بنده مخالف ایجاد مال در شهرهای بزرگ نیستم به شرط آنکه در مباحث شهری تعامل دو سویه ای وجود داشته باشد ضمن آنکه این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که اغلب بنگاه های بزرگ تجاری در حاشیه شهر یا در شعاع چند کیلومتری شهر ایجاد شود.
رئیس اتاق اصناف ایران همچنین درباره عدم صدور فاکتور و عدم نصب برچسب قیمت از سوی برخی واحدهای صنفی نیز با تاکید بر اینکه این مباحث نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار داشت: صدور فاکتور و نصب برچسب قیمت در واحدهای صنفی نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است.
وی با بیان اینکه اتاق های اصناف پل ارتباطی میان حاکمیت و مردم هستند، گفت: بخش عمده ای از مشکلات اصناف در تعامل با دولت رفع شده است و ما توانستیم تقابل ها را به تعامل تبدیل کنیم.

نظر شما چیست؟