اخبار لوازم خانگی

معرفی 100 واحد عرضه کننده کالای قاچاق به تعزیرات استان قم

ال کا ایران : عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون 100 واحد صنفی در استان به علت عرضه کالای قاچاق به تعزیرات معرفی شدند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سید ابراهیم صحفی امروز با اشاره به طرح مبارزه با کالاهای قاچاق در استان اظهار کرد: اتاق اصناف پیگیر اجرای این طرح در استان قم است و هر کسی که کالای قاچاق را در واحد صنفی عرضه کند، به تعزیرات معرفی خواهد شد و کار در این خصوص از بحث تذکر و تعهد گذشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای آبان ماه تاکنون 100 واحد صنفی در استان قم به علت عرضه کالای قاچاق به تعزیرات معرفی شدند و این طرح با قاطعیت در استان ادامه دارد. با این طرح عرضه کالاهای قاچاق در واحدهای صنفی استان به شدت کاهش پیدا کرده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی شهر قم واحدهای صنفی بدون پروانه است افزود: اکیپ‌هایی در سطح استان در حال شناسایی واحدهای بدون پروانه هستند، از ابتدای ماه تاکنون حدود 1340 واحد صنفی بدون پروانه در سطح استان شناسایی شد که این واحدها برای پلمب به اداره اماکن معرفی شدند. 

صحفی با اشاره به‌ضرورت ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه در استان قم گفت: اگر بتوانیم که این واحدها را ساماندهی کنیم، اوضاع سطح شهر قم درست می‌شود و مشکلاتی هم که در خصوص عرضه کالاهای قاچاق در سطح شهرداریم، کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: واحدهای صنفی استان قم ملزم شدند که فاکتورهای خرید داشته باشند، اکنون این فرهنگ‌سازی در سطح استان صورت گرفته که واحدهای صنفی فاکتور رسمی را با مشخصات کامل خریدار و فروشنده داشته باشند تا اگر مشکلی به وجود آمد، فروشنده پاسخگو باشد.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم افزود: با شروع دوباره فعالیت واحد پلمب اتاق اصناف و برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه، تعداد مراجعین برای دریافت پروانه کسب افزایش پیدا کرده است. در حالی‌ که طی ماه‌های گذشته با تعطیلی واحد پلمب، افراد کمی برای دریافت پروانه کسب به اتحادیه‌های صنفی مراجعه می‌کردند.

صحفی در خصوص واحدهای صنفی بدون پروانه در سطح استان قم گفت: این واحدها در همه صنوف هستند. در برخی از صنوف استان واحدهای بدون پروانه کمتری وجود دارد، اما در برخی از صنوف دیگر تعداد واحدهای بدون پروانه بیشتر است و طرح شناسایی این واحدها در سطح شهر قم و برخورد با آن‌ها ادامه دارد.

نظر شما چیست؟