اخبار لوازم خانگی

زیر سامانه انبار شهری و استریپ کالا در استان بوشهر راه‌اندازی شد

میهن صنعت : ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از راه‌اندازی زیرسامانه انبار شهری و استریپ کالا به عنوان یکی از سامانه‌های تحت پوشش سامانه جامع امور گمرکی خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بهنام نوروزی صبح امروز در جمع خبرنگاران به ویژگی‌های این زیر سامانه اشاره کرد و اظهار داشت: سامانه انبار شهری سامانه‌ای است که به انباردار اجازه می‌دهد که در صورت نیاز به استریپ کالا و تغییر حامل شخصا نسبت به صدور پته الکترونیکی اقدام کند.

وی با بیان اینکه پته‌هایی که توسط انبار شهری صادر می‌شوند در سامانه پیامکی پلیس قابل استعلام است، افزود: این سامانه در راستای رفاه حال اظهارکنندگان و صاحبان کالا که کالای خود را در انبارهای خارج از گمرک نگهداری و سپس بعد از مدتی به مقاصد مدنظر خود ارسال می‌کنند، طراحی شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تاکید کرد: در همین راستا اظهارکنندگان و صاحبان کالا برای دریافت دسترسی در سامانه انبار شهری به آدرس wms.irica.co مراجعه و اطلاعات خود را به ایمیل [email protected] ارسال کنند.

نوروزی افزود: محموله‌هایی که در انبارهای شهری تخلیه و در سامانه انبار شهری ثبت نشوند، در سامانه پلیس قابل استعلام نیستند و پلیس همانند کالای قاچاق با این موارد برخورد خواهد کرد که خسارت مادی و معنوی چنین مواردی بر عهده صاحب کالاست.

وی اضافه کرد: صاحبان کالا در صورتی که می‌خواهند کالای خود را به انبار شهری انتقال بدهند، باید حتما از قبل انبار مقصد در سامانه انبار شهری ثبت شده باشد، در غیر این صورت، در زمان توقیف کالا توسط پلیس مبارزه با قاچاق کالا هیچگونه مسؤولیتی از جانب گمرک پذیرفته نمی‌شود.

به گزارش فارس، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: همزمان با راه‌اندازی این زیرسامانه در استان بوشهر، دوره آموزشی نحوه استفاده از سامانه انبارشهری توسط واحد آموزش گمرک بوشهر به نمایندگان صاحبان کالا و اظهارکنندگان ارائه شده است.

نظر شما چیست؟