اخبار لوازم خانگی

همکاری در تولید لوازم خانگی مشترک مقدمه ورود به بازارهای بین المللی است

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برندهای داخلی لوازم خانگی که مردم به آن ها اعتماد کنند را ایجاد نکردیم و آن ها اغلب به برندهای خارجی اعتماد دارند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حمید گرمابی درگفت وگو با خانه ملت درخصوص ایجاد برندهای معتبر داخلی برای لوازم خانگی،گفت:موضوع ایجاد برند در تجارت بین الملل  و بازار داخلی فروش از اهمیت بسیاری برخوردار است و مشتری زمانی که نام برند و نشان تجاری که به آن اعتماد دارد را می بیند، خیلی از مسائل درباره کیفیت آن کالا برای او حل می شود.

نماینده مردم نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه درحال حاضر روی بازار لوازم خانگی داخلی کار نکرده ایم،افزود:ما بسیاری از برندهای داخلی قابل اعتماد که مردم به آن ها اعتماد کنند را ایجاد نکردیم و آن ها اغلب به برندهای خارجی اعتماد دارند.

گرمابی خاطرنشان کرد:برای اینکه در این زمینه سریع تر به نتیجه برسیم،می توانیم با بعضی از برندهای خارجی همکاری کرده و تولیدات مشترک داشته باشیم؛چراکه این همکاری مقدمه ورود به بازارهای بین المللی است؛به طورمثال،در بازار لوازم خانگی،بعضی از برندهای داخلی این کار را شروع کرده اند و هم محصول مشترک داشته و هم محصول مختص به خودشان را تولید می کنند.

وی دامه داد:یکی از مواردی که دراین زمینه مهم است،بنیه مالی قابل توجهی است که باید وجود داشته باشد تا یک برندداخلی بتواند در مقیاس وسیع تر به لحاظ کیفیت،قیمت و بازاریابی با برندهای شناخته شده دنیا رقابت کند؛چراکه برند وقتی مشهور و محبوب خواهد شد که بتواند سهمی از بازار بین المللی داشته باشد؛هرچند که  آن سهم کم باشد.

وی درخصوص ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان لوازم خانگی،تاکید کرد: یکی از حمایت هایی که تولیدکننده داخلی نیاز دارد،تامین سرمایه با نرخ مناسب است؛چراکه در بازار بین المللی نرخ سود پول باید کم باشد تا تولیدکننده بتواند در بازار بین المللی با سایر رقبایی که پول کمی هزینه در اختیارشان قرار دارد،رقابت کند.

گرمابی خاطرنشان کرد:همچنین اگر قرار است بخشی از این سرمایه گذاری،خارجی باشد، سرمایه گذار نیاز به ثبات قوانین دارد تا با اطمینان وارد سرمایه گذاری در کشور شود.

 وی افزود: یکی دیگر از مشوق های دولت برای تولیدکنندگان لوازم خانگی،اعطای جوایز صادراتی است که البته وجود داشته اما یا خوب پرداخت نشده یا دیر پرداخت شده است که در این زمینه ازسوی وزارت صنعت،معدن و تجارت باید تجدید نظری صورت گیرد و جوایز صادراتی مناسبی گذاشته شود تا صادرکننده بتواند با آن بنیه مالی خود را تقویت کند.

گفتنی است؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با اشاره به تنوع برندهای تولید لوازم خانگی در کشور گفت: برای حضور موفق در بازارهای جهانی، بهبود کیفیت لوازم خانگی و ایجاد 4 و یا 5 برند معتبر ضروری است.محمدرضا نعمت زاده به تولید کنندگان لوازم خانگی در کشور توصیه کرد، با تجمیع برندهای خود چند برند معتبر ایجاد کنند، زیرا با یکصد برند نمی توانیم در بازارهای جهانی حضور موفقی داشته باشیم و دولت نیز از این اقدام تولید کنندگان حمایت خواهد کرد.وی یادآور شد:طبق سیاست های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت که از دو سال پیش تدوین شده، جمهوری اسلامی ایران طی 10 سال آینده با ارتقا کیفیت لوازم خانگی تولیدی، باید به عنوان یک کشور تولید کننده و صادر کننده لوازم خانگی مطرح شود./

نظر شما چیست؟