اخبار لوازم خانگی

کیفیت و فناوری، چراغ تولید کالای ایرانی

کارشناس یخچال و فریزر اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی: چراغ تولید کالا ایرانی با کیفیت و فناوری روز دنیا روز به روز پر فروغ تر خواهد شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امیر عباس ضرغامی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه کیفیت و فناوری راه تصاحب بازارهای بین المللی است، افزود: صنعت لوازم‌خانگی در کشور برای پاسخگویی به نیاز داخلی همواره باید به فناوری‌های روز دنیا مجهز باشد.

وی همچنین با بیان اینکه میزان سالانه مصرف یخچال و فریزر در ایران بین یک میلیون و 500 تا دومیلیون دستگاه است، اظهارداشت: از مجموع یک میلیون و 500 هزار دستگاه یخچال 500 هزار دستگاه وارداتی است و یک میلیون بصورت داخلی تولید می شود.
این کارشناس از وجود 70 واحد تولیدی یخچال و فریزر در ایران خبرداد و گفت: چرخ تولید تعداد زیادی از این واحدها به دلیل وجود رقابت نابرابر بین تولید کنندگان داخلی و واردکنندگان محصولات خارجی و همچنین رکود حاکم بر اقتصاد متوقف و از گردونه فعالیت خارج شدند.
وی افزود : تولیدکنندگان خارجی به دلیل برخورداری از حوزه نفوذ بالا دربازارهای جهانی و گردش مالی مناسب در بحث تبلیغات و بازاریابی بسیار پیشرو هستند.
ضرغامی اظهار داشت: متاسفانه برای تولیدکنندگان داخلی امکان پرداخت هزینه تبلیغات و بازاریابی همانند سایر کشورهای دنیا وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه چراغ واحدهای تولیدی در شرایط رکود اقتصادی با حمایت دولت و ملت پرفروغ تر می شود، گفت: تولیدکنندگان داخلی برای تولید محصولات جدید و قابل رقابت در بازارهای بین المللی به حمایت همه جانبه دولت نیاز مبرم دارند.
ضرغامی با اذعان اینکه لازمه تولید محصولات رقابت پذیر گسترش تحقیق و توسعه و بهره گیری از فناوری های روز دنیاست ، افزود : برای دستیابی به این مهم نیاز به سرمایه گذاری کلان است که در این زمینه باید دولت به ویژه سیستم بانکی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت دست تولیدکنندگان را به گرمی بفشارد.
وی تصریح کرد: نگرش مصرف کنندگان به کالای ایرانی با فرهنگ سازی باید متحول شود چون خرید کالای ایرانی مساوی با اشتغال و رشد اقتصاد ملی است.
ضرغامی تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز همواره باید به دنبال بهره گیری از فناوری های جدید دنیا و گسترش خدمات پس از فروش مطلوب باشند.
وی اظهار داشت: تمام کشورهای دنیا تاکید بسیاری بر خرید کالای داخلی دارند چراکه پیشرفت هر کشور مستلزم توجه به تولیدات داخلی است.
ضرغامی در ادامه با بیان اینکه تولید کالای رقابتی نیازمند بروزرسانی فناوری است، گفت: تولید کالا رقابتی در کشور نیازمند رعایت کردن شاخص‌های زیادی است.
وی خاطرنشان کرد: از جمله این شاخص ها ارتقای کیفیت تولیدات در کارخانه‌های تولیدی است که برای این منظور روش‌های تولید و فناوری مورد استفاده در واحدهای تولیدی باید بروز و جدید باشد.
این کارشناس صنعت لوازم خانگی با بیان اینکه کاهش قیمت تمام شده برای تولید رقابتی بسیار ضروری به نظر می‌رسد، یادآورشد: انتقال دانش از راهکارهای اساسی برای رقابتی کردن تولید در کشور است.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما چیست؟