اخبار لوازم خانگی

۱۱۶ سایت اینترنتی فروش کالای قاچاق در اصفهان شناسایی شدند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از اجرای طرح تعقیب قاچاقچیان کالا در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این زمینه ۱۱۶ سایت فروش قاچاق کالا شناسایی و با عوامل آنها برخورد شده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: موضوع برخورد با قاچاقچیان کالا در فضای مجازی یکی از موضوعاتی است که در آخرین جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی استان به صورت جدی مطرح و در دستور کار ویژه این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با نا امن شدن فضا برای فعالیت قاچاقچیان کالا این افراد برای فروش کالاهای خود به تبلیغ در فضای مجازی روی آورده‌اند، گفت: موضوع جرم یابی در فضای مجازی یکی از وظایف اصلی و ذاتی پلیس فتا به شمار می‌آید و در این میان رصد و پایش سایت‌هایی که اقدام به فروش کالاهای قاچاق می‌کنند نیز توسط این پلیس به صورت روزانه انجام می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان، داروهای غیر مجاز، تلویزیون، LCD، وسایل و داروهای غیرمجاز جنسی، لوازم خانگی و گوشی‌های موبایل را عمده محصولات قاچاق تبلیغی در فضای مجازی عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه ۱۱۶ وب سایت و صفحه اجتماعی که اقدام به تبلیغ و فروش این گونه کالاها می‌کردند شناسایی و طی یک عملیات مشترک با پلیس آگاهی استان با عوامل آنها برخورد قانونی صورت گرفت.

وی در خصوص نحوه تشخیص کالاهای قاچاق از کالاهای قانونی نیز تصریح کرد: سایت‌هایی که به عرضه کالاهای خارجی به قیمت بانه، توزیع در انبارهای خانگی، و همچنین فروشگاه‌های غیر مجاز و یا قیمت‌های غیر متعارف می‌کنند، قطعاً فعالیت آنها در زمینه قاچاق است.

مرتضوی با بیان اینکه طرح بین المللی مبارزه با داروهای قاچاق در فضای مجازی به نام طرح “پانگه آ” از جمله طرح‌هایی است که همه ساله به طور همزمان توسط پلیس فتای استان نیز انجام می‌شود، گفت: در سال جاری تنها طی یک عملیات ۶۳۰ وب سایت فروش داروهای غیر مجاز قاچاق توسط کارشناسان ما شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه ۳۵ مورد از این سایت‌ها در استان اصفهان و مابقی در استان‌های دیگر کشور بودند گفت: در این عملیات ۹۶۰ قلم داروی غیر مجاز و قاچاق توقیف و ۱۵ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: پلیس فتا با جدیت و قاطعیت تمام این موضوع را دنبال می‌کند و به کسانی که قصد سوء استفاده از این فضا برای فروش کالاهای قاچاق خود را دارند هشدار می‌دهد که در صورت این کار با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

وی گفت: به شهروندان نیز توصیه می‌کنیم از خرید کالا در فروشگاه‌های غیر مجاز اینترنتی که فاقد نماد الکترونیکی و نشان سازمان تجارت توسعه الکترونیکی هستند خودداری کنند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: فروشگاه‌های اینترنتی که فاقد نماد الکترونیکی باشند فعالیت آنها غیر قانونی است و نه تنها احتمال فروش کالاهای قاچاق در آنها متصور است بلکه می‌توانند از این طریق کاربران را فریب داده و آنها را مورد کلاهبرداری قرار دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فروشگاه‌های آن لاین شناخته شده که فعالیت آنها در سطح کشور مجاز است گفت: با این حال باید کاربران در خریدهای اینترنتی خود دقت کنند تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند و حتماً به سایت‌هایی که کالاهای خود را با قیمت‌هایی چندین برابر قیمت بازار، به قیمت بانه، به قیمت ماهواره و … ارائه می‌کنند مشکوک شده و در این گونه سایت‌ها نیز اقدام به خرید نکنند.

نظر شما چیست؟