اخبار لوازم خانگی

ورود شرکت اندیشه نگار پارس به حوزه اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء چند سالی است که در صنایع مختلف جای خود را باز کرده است، بیشترین کاربرد آن‌هم در لوازم‌خانگی و خودروهاست. بانکداری هم حوزه‌ای است که می‌تواند از اینترنت اشیاء بهره‌مند شود. همه ما داستان‌های هیجان‌انگیز درباره آینده اینترنت اشیاء شنیده‌ایم و برای هر دوستدار نوآوری جالب است که این فناوری را لمس کند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اینترنت اشیاء چند سالی است که در صنایع مختلف جای خود را باز کرده است، بیشترین کاربرد آن‌هم در لوازم‌خانگی و خودروهاست. بانکداری هم حوزه‌ای است که می‌تواند از اینترنت اشیاء بهره‌مند شود. همه ما داستان‌های هیجان‌انگیز درباره آینده اینترنت اشیاء شنیده‌ایم و برای هر دوستدار نوآوری جالب است که این فناوری را لمس کند.

در فناوری اینترنت اشیاء فناوری اطلاعات خود را به مخاطب و آحاد جامعه نزدیک کرده و با استفاده از کلیه دستاوردهای سال‌های گذشته، سرویس‌های بسیار کاربردی را برای جامعه هدف خود ارائه می‌کند. ازجمله کاربردهای ساختارهای اینترنت اشیاء می‌توان به مواردی ازجمله رهیاب‌های مختلف در خودروها، مکانیزه کردن کلیه وسایل منازل، مطلع ساختن از کلیه المان‌های محیطی مراکز حساس و حتی خانه‌ها در زمان عدم حضور، امکان استفاده از اینترنت در کلیه اماکن عمومی ازجمله هواپیماها، کشتی‌ها و غیره اشاره کرد.

    در ایران نیز گام‌هایی برای پیاده‌سازی اینترنت اشیاء انجام‌شده است. یکی از این پروژه‌ها «تدوین کسب‌وکار اینترنت اشیاء» در سال ۹۴ است که نقشه راه ایران با هدف استفاده از فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیاء برای رسیدن به چشم‌انداز اقتصادی ۱۴۰۴ تعیین شد.

ارتباط مستمر مشترک با ساختار اینترنت اشیاء از الزامات اولیه استفاده از این ساختارها است که می‌توان گفت چالش اساسی در راستای استفاده از اینترنت اشیا در ایران، زیرساخت نه‌چندان قوی و عمومی موجود در سطح کشور است. با حضور فناوری‌های ارتباطی مانند ۴G و LTE این مشکل تا حد قابل قبولی حل‌شده و امکان ارائه سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء بیش‌ازپیش ایجادشده است.
ورود شرکت اندیشه نگار پارس به حوزه اینترنت اشیاء

ورود شرکت اندیشه نگار پارس به حوزه اینترنت اشیاء

یکی از شرکت‌هایی که در ایران درزمینهٔ اینترنت اشیاء فعالیت می‌کند شرکت اندیشه نگار پارس است که از سال گذشته با استفاده از توان فنی داخلی و با تکیه‌بر تجارب بین‌المللی، در این حوزه ورود و دپارتمان اینترنت اشیاء خود را راه‌اندازی کرده است.

اندیشه نگار پارس برای رسیدن به ساختاری منسجم و ارائه سرویس اینترنت اشیا در حد استانداردهای بین‌المللی ۷ فعالیت را تا امروز انجام داده که عبارت‌اند از:

    اخذ اولین مجوز راه‌اندازی MVNO در سطح کشور در راستای ایجاد شبکه امن و اختصاصی در خصوص اینترنت اشیا بر اساس سیم‌کارت‌های شرکت کیش سل پارس (شرکتی با مالکیت بانک سامان و شرکت اندیشه نگار پارس) فعال در حوزه شبکه‌های مجازی موبایل و همچنین ارتباط مستمر با کاربران و مشترک‌های بالفعل و بالقوه (+)
    شرکت در سمینارهای بین‌المللی در سطح اروپا و آسیا جنوب شرقی در راستای انجام مطالعات تطبیقی و استفاده از تجارب موجود در این حوزه در سطح جهانی
    امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه اینترنت اشیاء با یکی از دانشگاه‌های معتبر داخلی و همچنین ارتباط مستمر با دو دانشگاه معتبر آسیایی و اروپایی در خصوص انتقال دانش به کشور در بخش اینترنت اشیاء
    تدوین کتاب امنیت در حوزه اینترنت اشیاء که در حال حاضر در حال نگارش و تدوین نهایی است.
    راه‌اندازی کارخانه تولید بوردهای الکترونیکی مبتنی بر دانش داخلی در راستای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و همچنین سرویس‌دهی مستمر و پشتیبانی استاندارد در سطح سخت‌افزارهای مرتبط با ساختارهای اینترنت اشیاء
    راه‌اندازی مرکز داده اختصاصی اینترنت اشیاء در شرکت اندیشه نگار پارس در راستای تجمیع و پایش اطلاعات به‌صورت استاندارد و با حداکثر امنیت
    تولید محصولات امنیتی اختصاصی در بخش اینترنت اشیاء مبتنی بر نیازهای آتی کشور در این حوزه
 

نظر شما چیست؟