اخبار لوازم خانگی

دنیای یخچال و فریزرها؛ از قیمت تا کیفیت + جدول

در هر نمایندگی و بازار لوازم خانگی، ساده ترین شکل یخچال و فریزر به وفور یافت می شود؛ فراوانی و تنوع در مدل های این سبک نشان از آن است که هنوز خیلی خواهان دارد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مدل ها طوری طراحی شده که نیمه پایینی آن فریزر است و از کمر به بالا یخچال، در بعضی هم بر عکس. در مدل دیگری از این سبک، بخش بیشتر دستگاه به یخچال اختصاص دارد و فریزر با دری جداگانه بالای آن قرار می گیرد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از خراسان، در برخی برند ها از جمله تولیدات ایرانی، دستگاه فقط آبسرد کن دارد و مجهز به یخ ساز نیست. مسلما قیمت آن ها نسبت به دیگر همنوعان خود پایین تر است. با این حساب، باید تعدادی قالب یخ و شیشه آب برای جبران مافات در نظر گرفت.تنوع در اندازه این دسته از یخچال  وفریزر ها، یک برگ برنده برای خریدارانی است که با فضای آشپزخانه خود مشکل دارند. بنابر قاعده کلی، برای تعیین سایز دستگاه، حجم آن را بر اساس «فوت» در نظر می گیرند که با افزایش عمق، سایز یخچال و فریزر نیز بیشتر می شود اما در این سبک، عرض وسیله هم می تواند متغیر باشد، پس مناسب مکان هایی است که جای کافی یا طراحی مناسب ندارند. البته پرواضح است که هر چه انتخاب شما بزرگتر باشد پول بیشتری هم باید بپردازید.

یخچال و فریزر دو قلو

بعضی انواع یخچال و فریزر در بازار به «دو قلو» مشهورند؛ یک یخچال جدا، یک فریزر جدا اما نکته اینجاست که هر دو از لحاظ رنگ و طرح کلی و اندازه شبیه هم اند. در این سبک، در یخچال به سمت راست و در فریزر به چپ باز می شود که وقتی کنار یکدیگر قرار می گیرند، معنای دو قلو بودن کامل می گردد. بنا به تجربه صاحبان «دو قلو» ها، اگر طراحی آشپزخانه به صورتی باشد که هردو دستگاه کنار هم جا نگیرند، می توان هرکدامشان را جداگانه در گوشه ای قرارداد. حتی مورد داشتیم که طرف یخچال را در آشپزخانه و فریزر را مثلا در زیرزمین گذاشته است تا دست و پایش باز باشد. علاوه بر این، «دو قلوها» گزینه مورد علاقه آدم های وسواس هستند. چرا که لازم نیست تمام محتویات یخچال و فریزر را همزمان بیرون بیاورند تا آن را تمیز کنند. به غیر از این ها، خانم نرگس گ. یکی از کسانی که سال ها یخچال و فریزر دو قلو داشته است، به نکته جالبی اشاره می کند: «سابقا که کار مند بودم و بچه ها هنوز ازدواج نکرده بودند، اگر فریزر نداشتم کار و زندگی ام لنگ می ماند اما حالا فقط من و شوهرم هستیم و هر دو بازنشسته. چند ماه در سال فریزر خالی می ماند، من هم دوشاخه اش را از پریز می کشم تا پول برق اضافه ندهیم»

ساید بای سایدهای پر فروش

در این میان، سبک «ساید بای ساید» که در بازار به دسته «سایدها» معروف است، پرطرفدارترین شکل یخچال و فریزر بین خانواده های ایرانی به شمار می آید. ساید ها ویژگی های مختلفی دارند؛ از جمله خاصیت حذف باکتری و بو زدایی از محیط یخچال. در بعضی مدل ها صرف نظر از دمای کلی یخچال، می توان دمای کشو های پایین آن را بین 5 تا 12- درجه سانتیگراد تنظیم کرد. بنابراین درصورت نیاز، قسمتی از یخچال به فریزر تبدیل می شود. البته فریزر ساید ها عموما جادار است و قفسه بندی داخل آن کار را به مراتب راحت می کند، ولی در مقایسه با فریزر دوقلو ها، جمع و جورتر می نماید. به نظر می رسد تنوع در ظاهر ساید ها بیشتر از باطنشان باشد. روی در بعضی ساید ها، میز بار تعبیه شده است؛ دریچه ای کوچک که به نمای داخلی یخچال باز می شود.

به اعتقاد یکی از فروشندگان لوازم خانگی در خیابان سناباد مشهد، این چیز ها روشی برای «فروش بیشتر محصول در کشور های خاورمیانه» است. به تازگی، آبریز و یخ ساز ساید ها دیگر پدال ندارند و به چشم الکترونیک مجهز شده اند. همچنین، بعضی انواع ساید ها به جای دو در، چهار در دارند. دو تا در بالا برای یخچال و دو تا پایین برای فریزر. این طراحی جدید ظاهر متفاوتی دارد اما در عمل چندان هم با یخچال و فریزر های معمولی فرق نمی کند. طبیعی است که این موارد بر مبلغ نیز می افزاید. مثلا به گفته یکی از فروشنده ها، «برند ال.جی یخچال و فریزر چهار در زده (تولید کرده) که قیمتش 13 میلیون است. یک مدل دیگر دارد که قسمت میز بار را یکسره کرده و 11 میلیون فی می خورد.» جالب آن که بازه قیمت ساید با برند ال.جی، 7 تا 10 میلیون تومان است.

این شرایط در مورد دیگر برند ها نیز صدق می کند؛ در یک نمایندگی سامسونگ، بازه نرخ ساید های دو در، 7 میلیون و 800 هزار تا 10 میلیون تومان است. در حالی که دو مدل ساید چهار در، 14 میلیون و 14 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد. بد نیست برای خالی نبودن عریضه، به یخچال و فریزر های ویژه هم گریزی بزنیم. در یکی از نمایندگی های لوازم خانگی خیابان سناباد مشهد، نمونه ای ساید چهار در وجود دارد که 28 میلیون تومان قیمت آن است. محصول «جنرال الکتریک» آمریکاست و در سال 2016 تولید شده. سایزش نسبتا بزرگ است و نه تنها آب را سرد می کند و یخ می سازد، بلکه قهوه هم تدارک می بیند و می تواند یک «آیس کافی» خوشمزه تحویلتان بدهد. به قول آقای فروشنده، «شرایطش خاص است» و البته قیمتش نیز همین طور.

   قیمت یخچال و فریزرها

     قیمت یخچال و فریزرها

    قیمت یخچال و فریزرها

نظر شما چیست؟