اخبار لوازم خانگی

دولت به یاری تولیدکنندگان بشتابد

دبیرکل خانه اقتصاد ایران بر ضرورت حمایت همه جانبه دولت از تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد و گفت: تولید در هر کشوری یک الزام قابل ستایش و بی بدیل است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، «مسعود دانشمند» در مصاحبه با رادیو اقتصاد به ترویج فرهنگ کار و تولید در جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه ها و نهادهای فرهنگی در گسترش این فرهنگ متعالی بسیار نقش آفرین هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه رشد اقتصادی مساوی با افزایش تولید است، اظهارداشت: دستیابی به این مهم با ترویج هدفمند فرهنگ کار شدنی است.

دبیرکل خانه اقتصاد ایران گفت: نقش فرهنگ کار در اعتلای حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ایجاب می کند که برای اشاعه و ترویج فرهنگ کار به عنوان یک ضرورت اعتقادی و ملی تلاش شود.

وی با اشاره به این جمله فرهنگ کار به عنوان یک عامل تاثیر گذار نقطه اهرمی برای ارتقا بهره وری به شمار می رود، افزود: اگر فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود به یقین پیشرفت و رشد اقتصادی کشور را به همراه خواهد داشت.

دانشمند در ادامه هزینه دلارهای نفتی برای واردات کالا را پاشنه آشیل نابودی اقتصاد کشور دانست و اظهارداشت: تولید داخلی مبتنی بر کیفیت، خلاقیت، نوآوری و استاندارد زمینه ساز اشتغال پایدار و پویایی اقتصاد در جامعه است.

وی به بحث فروش کالای ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: بازاریابی و بازارسازی دو مفهوم اصلی در افزایش فروش کالاست از اینرو می طلبد تولیدکنندگان به این مهم نگاهی جدی تر داشته باشند.

دبیرکل خانه اقتصاد ایران بر لزوم بازاریابی و فروش با استفاده از روش های نوین و علمی مبتنی بر فناوری های جدید تاکید کرد و افزود: فروش نقش کلیدی در افزایش تولید و پایداری اشتغال دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارتقای بهره وری و رقابت پذیری باید در کانون توجه مدیران قرار گیرد، بیان داشت: ایجاد فضای رقابتی در کشور و به تبع افزایش قدرت رقابت پذیری اقتصاد ملی از ضروریات است چون باعث رشد بخش های دارای مزیت از طریق گسترش بازار محصولات بخش های مزبوربه سطح بین المللی خواهد شد.

دانشمند رقابت پذیری را زمینه ساز موفقیت اقتصادی دانست و اذعان داشت: ثروت، رفاه، بهره وری، ارزش افزوده بالاتر، صادرات و حفظ سهم بازار از جمله شاخص های رقابت پذیری است.

وی به اهمیت خدمات پس از فروش مناسب هم اشاره کرد و گفت: رضایت مشتریان از کیفیت خدمات پس از فروش نقش استراتژیک بسیار مهمی در موفقیت و سودآوری واحدهای تولیدی ایفا می کند.

رئیس خانه اقتصاد ایران با اعلام اینکه مهمترین ابزار سنجش عملکرد بخش خدمات بعد از فروش هر شرکتی اندازه گیری میزان رضایت مشتریان است، افزود: این امر نه تنها جهت سنجش عملکرد خدمات قبل از فروش شرکت مفید بوده بلکه به منظور تعیین استراتژی های رقابتی مناسب امری ضروری است.

وی تصریح کرد: خدمات پس از فروش و وجود گارانتی در محصول و یا خدمات یکی از مهمترین راهکارهای تبدیل مشتری راضی به مشتری مستمر در جامعه است.

دانشمند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این جمله که ایران همواره با یک بازار 300 میلیون نفری داخلی و پیرامونی مواجه است، گفت: تولید کنندگان داخلی برای قبضه این بازار بزرگ باید به دنبال ارتقای کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش مناسب، قیمت منطقی، کاهش هزینه تولید، انتقال تکنولوژی روز دنیا و غیره باشند.

وی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان باید مطابق سلیقه بازارداخلی و خارجی کالا تولید کنند، افزود: تولید رقابتی ضامن باروی و رشد اقتصادی است.

رئیس خانه اقتصاد ایران ضمن اشاره به مشکلات مبتلا به تولید کنندگان داخلی بیان داشت: کاهش تولید، رکود اقتصادی، کمبود سرمایه درگردش، عدم دسترسی به منابع مالی ارزان قیمت، مالیات بر ارزش افزوده، افزایش قیمت مواد اولیه، قاچاق، واردات بی رویه، فرسودگی خطوط تولید، نوسان نرخ ارز و سایر موارد از جمله این مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید به مدد تولیدکنندگان بشتابد، گفت: دولتمردان در راستای حمایت از تولید داخلی ضمن اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای واردات اولیه و تولید باید نسبت به تحریک تقاضای بازار برای خرید کالاهای ایرانی تلاش مضاعف داشته باشند.

دانشمند با عنوان اینکه تولیدات داخلی باید در اندازه بازار و استانداردهای جهانی تولید شوند، افزود: رقابت و رقابت پذیری از الزامات رشد هر موجودیت اقتصادی است.

وی در ادامه به ایجاد انگیزه برای خرید کالای داخلی از سوی مردم اشاره کرد و بیان داشت: فروش کالای نیمه بادوام و بادوام بصورت «اقساط بلند مدت» و «کنترل کیفیت کالا» انگیزه خرید و مصرف کالای ایرانی را در جامعه افزایش می دهد.

رئیس خانه اقتصاد ایران با تاکید بر اینکه برای ترویج خرید کالاهای داخلی باید از برنامه های فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه ای بهره جست، گفت: با همکاری آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، رسانه های مکتوب، رسانه های مجازی و غیره باید کودکان را از سنین پائین با مزایای تولید داخلی آشنا کرد.

وی با عنوان اینکه ترویج فرهنگ خرید و مصرف کالای ایرانی سبب رونق تولید ملی می شود، افزود: تولیدکنندگان داخلی باید با افزایش کیفیت محصولات خود و جذابیت های ظاهری، کاری کنند که ناخودآگاه هر ایرانی علاقه مند به خرید و مصرف کالای وطنی داشته باشد.

دانشمند با اعلام اینکه فرهنگ ترویج خرید ایرانی در رفع معضل بیکاری و اشتغال کشور بسیارنقش آفرین است، بیان داشت: در شرایط کنونی ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در جامعه از ضروریات است.

وی گفت: چرخ تولید ملی با خرید و مصرف کالاهای داخلی با شتاب هرچه تمامتر خواهد چرخید بنابراین می طلبد همگان برای ترویج مصرف بیشتر کالای ایرانی تلاش کنند.

رئیس خانه اقتصاد ایران حمایت از تولید ملی را لازمه قدرت اقتصادی دانست و افزود: حمایت از تولید ملی منجر به توسعه اشتغال و کارآفرینی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار اشتغال نیروی کار در جامعه با «مصرف تولیدات داخلی» و «رشد شتابان تولید ملی» افزایش خواهد یافت بر ضرورت حمایت از تولید ملی و جلوگیری از واردات بی رویه در کشور تاکید کرد.

نظر شما چیست؟