اخبار لوازم خانگی

کلاهبردار فروشنده لوازم خانگی در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: شخصی که با تطمیع و ترغیب شهروندان در یکی از شبکه‌های اجتماعی با نیت فروش کالا از آنها بیعانه اخذ و از این طریق کلاهبرداری می‌نمود توسط کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی شناسایی و دستگیر شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سرگرد مصطفی نوروزی در این باره گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: در ابتدا اظهارات شاکی اخذ که ایشان عنوان داشتند، “‌مدتی قبل از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شدم که خود را فروشنده لوازم خانگی معرفی و با نیت خرید کالا به درخواست وی دومیلیون ریال بیعانه به حسابش واریز نمودم که ‌اکنون پاسخگوی تماس بنده نیست لذا تقاضای رسیدگی دارم“.
 
رئیس پلیس فتای استان مرکزی ادامه داد: در همین راستا و طی بررسی‌های فنی و پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی به این پلیس احضار گردید در تحقیقات به عمل آمده متهم عنوان داشت که در شبکه‌های اجتماعی با قربانیان ارتباط برقرار نموده و خود را فروشنده لوازم خانگی معرفی و پس از دریافت وجه بیعانه دیگر جواب‌گوی آنها نبوده که با تکمیل مراحل رسیدگی‌، پرونده و متهم به دادسرا ارسال‌ و معرفی گردید.
 
وی به شهروندان هشدار داد: هویت افراد در فضای مجازی با زندگی ایشان در فضای واقعی متفاوت بوده و هویت برخی افراد در بستر وب آن گونه که جلوه می‌کنند‌، نیست که این موضوع در برقراری روابط اجتماعی و خرید و فروش در فضای مجازی دقت نظر و تحقیق فراوانی را می‌طلبد.
 
سرگرد نوروزی در پایان اظهار کرد: در خریدهای اینترنتی بهتر است از فروشگاه‌هایی خرید شود که دارای نماد اعتماد الکترونیک بوده و پس از تحویل کالا درب منزل وجه دریافت می‌نمایند.
 

 

نظر شما چیست؟