اخبار لوازم خانگی

قاچاق بلای جان تولید و اشتغال کشور شده است

عضو انجمن صنایع نساجی گفت: قاچاق امروز بلای جان تولید و اشتغال کشور شده است از اینرو می طلبد مسئولان با عزم جدی مانع گسترش بی رویه این پدیده شوم در جامعه شوند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو انجمن صنایع نساجی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: قاچاق امروز بلای جان تولید و اشتغال کشور شده است از اینرو می طلبد مسئولان با عزم جدی مانع گسترش بی رویه این پدیده شوم در جامعه شوند.

«احمدصادقیان» با بیان اینکه عزم جدی برای جلوگیری از قاچاق کالا در حوزه پوشاک وجود ندارد، افزود: عمده جوراب های خارجی که در بازار های داخلی به فروش می رسد اغلب از مبادی غیر قانونی وارد می شود.

وی همچنین با اعلام اینکه شکوفایی تولید و اشتغال در گرو مبارزه جدی با قاچاق و کاهش هزینه تولید است، اظهارداشت: کاهش هزینه تولید ضمن ارتقای کیفیت کالا موجب افزایش رقابت پذیری اجناس ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.

عضو انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه جوراب یکی از انواع پوشاک مورد استفاده انسان است، گفت: این پوشش که برای محافظت از پا بکار می آید دارای انواع گوناگونی است که تحت تاثیر شرایط جوی، فرهنگ و آداب هر جامعه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه با عنوان اینکه جوراب در صنایع مد و پوشاک جایگاه ویژه ای دارد، افزود: بازار جوراب امروز در داخل کشور از پتانسیل قابل قبولی برخوردار است بنابراین برای شکوفاتر شدن این صنعت باید ضمن مبارزه جدی با قاچاق هزینه تولید به شدت کاهش یابد.

صادقیان در ادامه بر ضرورت ترویج و تبلیغ کالای ایرانی تاکید کرد و یادآورشد: حمایت جدی از تولید کنندگان داخلی می تواند راه دشوار تولید را برای آنان ساده تر و همچنین موجب نوآوری و کیفیت بخشی به محصولات داخلی شود.

«محمد جعفر شهلایی» از تولید کنندگان جوراب نیز فرصت های بالقوه صنعت مزبور را در کشور بی بدیل دانست و گفت: تولید جوراب یکی از کسب و کارهای پر ظرفیت در صنعت پوشاک است.

وی در ادامه به سرانه مصرف جوراب هر ایرانی اشاره کرد و افزود: مصرف سالانه جوراب در گروه سنی کودکان 12 جفت، نوجوانان 8 تا 12 جفت، بانوان 6 تا 8 جفت و آقایان 4 جفت است.

شهلایی گفت: در حال حاضر با فعالیت تمامی کارخانجات جوراب بافی کشور می توان 60 تا 70 درصد جوراب داخلی را تامین کرد.

وی با اشاره به این جمله که قاچاق آفت جدی صنعت نساجی به ویژه در حوزه تولید جوراب است، افزود: برای مبارزه با قاچاق همه باید پای کار باشند تا این پدیده شوم ریشه کن شود.

شهلایی از فعالان صنعت پوشاک به ممنوعیت استفاده پوشاک غیر پنبه ای برای کودکان زیر پنج سال در کشورهای اروپایی اشاره کرد و بیان داشت: تولید پوشاک با منشا الیاف مصنوعی (پلی استر) برای سلامتی انسان به ویژه کودکان ضرر و زیان فراوانی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه گفت: قدرت جذب رطوبت در پوشاک باریشه الیاف مصنوعی بسیارپائین و موجب ایجاد بو در بدن انسان خواهد شد.

شهلایی پا را قلب دوم بدن دانست و افزود: عرق روزانه پای انسان 250 سی سی است و جوراب از جنس پنبه تا هشت درصد عرق را جذب و مانع ایجاد بود در پا می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر جوراب با کیفیت از 2 تا 10 هزار تومان در بازارهای داخلی به فروش می رسد، اظهارداشت: هیچ یک از جوراب های خارجی اعم از چینی و ترک موجود در بازار صد درصد پنبه نیست بنابراین اگر جوراب گرمای زیادی تولید کند سبب افزایش تپش قلب می شود.

شهلایی یادآورشد: ایران حرف زیادی برای گفتن در صنعت پوشاک به ویژه جوراب دارد مشروط به اینکه تولید کنندگان به مواد اولیه مرغوب و ماشین آلات با تکنولوژی بالا دسترسی آسانی داشته باشند.

نظر شما چیست؟