سایر خبرها

قوانین گمرک در راستای اقتصاد مقاومتی به روز شد

گمرک ایران از اضافه شدن دو تبصره به مواد 82و87 آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، دولت با ابلاغ مصوبه‌ای دو تبصره به مواد 82 و 87 آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی اضافه نمود.

 
با ابلاغ این مصوبه و در راستای حمایت از تولید داخل و سرعت در صدور 9 قلم کالای کشاورزی مشمول قانون تمرکز که وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت آن را عهده‌دار است انگیزه تبدیل به ورود قطعی آن کاهش می‌یابد. در حالی که کشورمان توان بالایی را در تولید گندم ،برنج و سایر محصولات داراست منطقی است که با حمایت تعرفه‌ای میل به ورود قطعی این قبیل کالاها از طریق رویه ورود موقت کاهش یابد.
 
بر این اساس با کاهش مدت زمان صدور 9 قلم محصول کشاورزی ورود موقت و حداکثر به مدت یکسال از یک سوی و از سوی دیگر با افزایش سود بازرگانی در زمان تبدیل به قطعی شدن این کالاها برای عرضه در بازارهای داخلی، بهترین تصمیم اتخاذ گردید. این تصمیم در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت قاطع از تولید داخل کشورمان بوده است.
 
علت عدم تعمیم آن به سایر محصولات ورود موقت به جهت وجود بازارهای صادراتی برای سایر کالاهای ورود موقت و انجام به موقع تعهدات توسط واردکنندگان بوده است.

نظر شما چیست؟