اخبار لوازم خانگی

برخورد با عرضه کنندگان لوازم خانگی قاچاق در خراسان رضوی هفته آتی اجرایی می شود

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در ادامه مبارزه با کالاهای قاچاق در بازار، از هفته آینده طرح برخورد با عرضه کنندگان لوازم خانگی قاچاق اجرایی و با اتمام ضرب العجل تعیین شده به صنوف این اقلام جمع آوری می شوند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدابراهیم افشاری در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و رکود موجود در بازار ضرب العجل دو ماهه ای به صنوف داده شد تا خود نسبت به تعیین تکلیف کالاها و آماده سازی اسناد گمرکی آنها اقدام کنند.
وی ادامه داد: این مهلت به پایان رسیده و طی این مدت با کمک اتحادیه های مربوطه و بازرسان اتاق اصناف اخطارهای لازم به واحدهای صنفی لوازم خانگی داده شده است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در همین مدت با انبارها و محلهای دپوی لوازم خانگی قاچاق برخورد شده است.
وی افزود: وجود کالاهای خارجی در حوزه لوازم خانگی در بازار قابل توجه است اما همه آنها قاچاق نیست و بسیاری از آن دارای نمایندگیهایی از شرکتهای معتبر می باشند.
افشاری ادامه داد: برآورد می شود در بخش لوازم خانگی، بلور و اوپال حدود 40 درصد کالای قاچاق در بازار وجود داشته باشد.
وی گفت: اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در بازار منجر به کاهش محسوس کالاهای قاچاق ورودی به خراسان ضوی و نیز بازار مشهد شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: طی 9 ماه گذشته امسال کشفیات کالای قاچاق در استان 18 درصد کاهش یافته و چنانکه ارزش ریالی آن در همین مدت طی پارسال هزار و 155 میلیارد و 826 میلیون و 131 هزار ریال بود که امسال این رقم هزار و 368 میلیارد و 233 میلیون و 130 هزار ریال رسیده است.
وی عمده این کشفیات را در حوزه کالاهای پوشاک و پارچه اعلام کرد که در خراسان رضوی دارای مزیت است و ادامه داد: علاوه بر این بخشها حوزه سلامت محور همانند لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک مستعمل و مواد غذایی از کشفیات عمده دیگر در استان است.

نظر شما چیست؟