اخبار لوازم خانگی

گرانی دلار قیمت‌ها را ۹ درصد بالا برد/ نیازی به واردات اجاق گاز نداریم، چرا تعرفه را کاهش دادند!

رحیم تبریزی گفت: در شرایطی که تولید لوازم خانگی به دلیل کاهش تقاضا به یک سوم رسیده است، کاهش تعرفه واردات از ترکیه بی معنا است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، صمد رحیم تبریزی، مدیرعامل کارخانه سینجر در رابطه با کاهش تعرفه واردات اجاق از ترکیه بیان داشت: در کل بازار اشباع است و همه نوع اجاق گازی با تنوع های مختلف در بازار یافت می شود و تولیدکننده داخلی به راحتی توانسته جوابگوی نیاز بازار باشد، بنابراین هیچ گونه نیازی به واردات اجاق گاز نداریم چه برسد به این که تعرفه واردات آن را کاهش دهند.

وی افزود: این گونه واردات و یا کاهش تعرفه کالاها، آن هم در شرایطی که بازار تولیدکننده داخلی هم به خواب رفته و فروش زیادی ندارد از لحاظ اقتصادی به هیچ عنوان به صرفه نخواهد بود.

تبریزی در ادامه تأکید کرد: حتی اگر تعرفه واردات قطعات کاهش یافته باشد بازهم ترکیه‌ای ها طوری برنامه ریزی می کنند که بتوان به راحتی قطعات را مونتاژ کرد بنابراین در هر صورت چه خود کالا و چه قطعات آن وارد کشور شود زیان آن متوجه تولید داخل خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه سینجر ادامه داد: مردم توان مالی شان کم شده است بنابراین تقاضا هم کاهش یافته و در پی آن تولیدکننده نیز مجبور است تولید خود را پایین بیاورد به طوری که حتی خود ما تولید را به یک سوم گذشته رسانده ایم و این در حالی است که بسیاری از دوستان و همکاران ما یا تعطیل شده اند و یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند و تعدادشان نیز کم نیست.

تبریزی در پایان و در رابطه با قیمت لوازم خانگی در بازار بیان داشت: چند روز گذشته بر روی اکثر وسایل حرارتی و برودتی افزایش 9 درصدی اعمال شده و دلیل این افزایش نیز تغییر نرخ ارز بوده است.

منبع:نسیم آنلاین

نظر شما چیست؟