سایر خبرها

واردات بیش از 38میلیارد دلاری کشور/ چین رتبه نخست صادرات به ایران

بر اساس آمارهای تجارت 11 ماهه، واردات به کشور از 38 میلیارد دلار عبور کرده و چین همچنان بزرگترین صادرکننده انواع محصولات به ایران است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور در بخش واردات در 11 ماهه سال جاری نشان میدهد، در این مدت 38میلیارد دلار انواع کالا به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدد یک میلیارد دلار و به عبارتی 3.47درصد رشد داشته است.

در این بین کشور چین با صادرات 9میلیارد و 300میلیون دلار همچنان بزرگترین صادرکننده محصولات مختلف به ایران می‌باشد. نکته جالب آنکه  صادرات چین به ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تنها 0.09درصد رشد داشته بنابراین می‌توان نتیجه گرفت واردات کشور از چین حتی پس از برجام هیچ گونه تغییری نداشته است.
 

گفتنی است پس از چین کشورهای امارات، جمهوری کره، ترکیه و آلمان در رده‌های بعدی کشورهای صادر کننده به ایران قرار گرفته اند. در این بین از کشور آلمان حدود 2میلیارد و 170میلیون دلار کالا به کشور وارد شده که با توجه به واردات 1میلیارد و 590میلیون دلاری در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 36درصدی داشته است.
 

 

از 15کشور اصلی صاردکننده به ایران مجموعا 32میلیادر دلار کالا وارد کشور شده که سهم 83درصدی نسبت به کل واردات38 میلیارد دلاری در 11 ماهه نسخت  را داراست.

نظر شما چیست؟